lördag 17 november 2007

**** Medelålders funderingar ****

Tänkte lägga upp en bild få min nyduschade och ihopsydda hand...Så där nästan en vecka efter "ingreppet". Men handen gjorde sig inte alls på bild. Bilden blev suddig, handen såg gammal och skrynklig ut och skadan såg värre ut på bild än i verkligheten. Jag besparar oss detta.

Lite klok borde man ju bli med åren ändå. Fast man undrar ju. Detta nikotinberoende träd som växer intill Årstaviken borde ju veta bättre.
Jag är oxå sugen på nikotin i form av en portionssnus, åsågott, men jag motstår frestelsen.

Skäms!

En annan lite fundering som har med ålder att göra. Varför fungerar inte min hudkräm längre?

Upptäckte häromdagen att min bruntonande solroskräm från apoteket la sig utanpå huden och såg ut som torrt skinn. Var lätt att borsta bort, som hud som faller efter kraftigt solande. Tänkte det var fel på krämen...Så jag provade en annan av mina braiga krämer som brukar funka utmärkt. Samma resultat!
Det är min hud det är fel på alltså!

Hjälp!

Betänk när ni läser detta inlägg att det skrivits av en justerad medelålders, uttråkad kvinna med sjuk humor. Hav överseende :D

Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske även du är i behov av "nummer 7 krämen";) Ha en härlig lördag.

Cattis sa...

haha...kanske ;-)

bakgrund