onsdag 21 november 2007

**** Man ska inte klaga ****


En av de mest bloggade artiklarna i Aftonbladet i dag är denna. Då jag såg att så många intresserat sig för en "vårtman" tyckte jag först det var aningen märkligt - tills jag såg bilden.

Att klaga över småskavanker när man skulle kunna vara täckt av vårtor som Dede...
Det finns eventuellt en läkare som kan bota honom och som är ivrig att få hjälpa till. Problemet är att doktor
Anthony Gaspari från University of Maryland vill ta med sig Dede till USA för behandling. De Indonesiska myndigheterna har sagt nej till att föra ut Dede ur landet.
Detta motiveras med att folk som bor ute i småbyarna inte brukar vilja tas därifrån, särskilt inte för att ta blodprover.

Här någonstans känner jag att artikeln möjligen tappat en bit av det logiska sammanhanget. Är artikeln möjligen beskuren för att få plats...

Dede är 33 år. Vad tycker han själv?

Och om nu doktor Anthony Gaspari tror att han kan hjälpa till med åkomman borde han väl rimligen kunna göra det på plats? Kanske är jag aningen cynisk men det känns som om den käre doktorn oxå har ett forskningsintresse, då han vill släpa med sig mannen över halva jordklotet.

Nåväl, hur det än ligger till önskar jag verkligen att han får hjälp med sin åkomma!

Andra bloggar om: , , , ,

1 kommentar:

Unknown sa...

replica bags seoul Web Site h0o17z9x83 9a replica bags replica ysl bags australia hermes replica k9y14v8l26 replica bags wholesale india 7a replica bags wholesale replica gucci bag f1t24h8p33 replica bags australia

bakgrund