onsdag 21 november 2007

**** Helt oumbärlig är man ju inte ****

Tummen upp för diskhandskar.
De kan vara bra att ha tänkte jag häromdagen.

Sonen skulle diska stora karotter åt sin mor idag. Eländigt nog hade ett nagelband fransat sig och blödde, enligt sonen, ymnigt.

Jag erbjöd honom att få låna handskarna.

Det gick tyvärr inte eftersom vi fortfarande, slarvigt nog, inte köpt några nya plåster.

Alltså fick disken stå.

.... Tills mamma kvack inte kunde hålla fingrarna i styr. Mamma kvack gav sig alltså på
karotter och stekpannor med ny gnista efter att (nästan) inte gjort ett handtag på flera dagar pga vissa missöden som sönderskurna diskhänder och kräksjukor. Nu blev det sprutt i baljan.

Tills locket på den kraftigt kvarglömda riskarotten plockades bort. Ni som tror att det är skum på riset tror fel.
Det är inte sockervadd heller. Vet inte vad sådant skum som växer på ris heter. Och det visste ingen annan i familjen heller.

För säkerhets skull kastade jag bort det. Tror inte det var något att spara på ;-)
Nu har jag bytt bort resten av disken med maken. Jag ska istället se till att yngsta dottern sover. Det gör hon snart i väntan på att jag ska skriva klart.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer:

bakgrund