måndag 26 november 2007

*** Uppdragen utförda ***

Jag sålde ju min trotjänare, den gröna Opeln igår. I dag har jag postat köparens kvarglömda ryggsäck. Stackaren var halvvägs hemma i Linköping när han upptäckte förlusten.

Jag har oxå letat reda på en SE -bank och satt in betalningen jag mottog för bilen.
Fick denna fråga av bankflickan:
-Varifrån kommer pengarna?

Är det en vanlig fråga funderar jag lite konfunderad. Kanske är det inte så vanligt att man kommer med ett tjockt kuvert med sedlar...men å andra sidan om jag hade sagt att jag stulit dem lite här och där - vad hade hänt då? Kanske skulle ha provat *s.

Nu har dottern och jag varit på den lokala pizzerian och delat på en utsökt pizza.

Funderar på vad jag ska göra med våra ärvda stolar. Har tre av dessa på bilden. Tog upp dem ur källaren häromdagen då sonen lyckades "knäa" sönder en av de "ordinarie".
-Den bara sprack...

Dessa gamla stolar är förvånandsvärt bekväma faktiskt. Jag har mest haft dem som dekoration förut. Gillar formen på dem. Nu tänkte jag limma dem, då de glidit i sär på vissa ställen. Funderar oxå på att byta tyg på sitsen. Undrar om det skulle vara snyggt med något orientalisk inspirerat? Rött eller grönt med guld kanske? Mmmm.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

3 kommentarer:

Synnøve. sa...

NEJ! Klä inte om stolarna,hör hellre med ett antikvariat om det är nått. Du förstör värdet på dom om du gör det. Man har väl sett på Antikrundan hehe.

Rexxie sa...

Banken är skyldiga att fråga varifrån pengar kommer om de har anledning att misstänka att det kan vara olagliga transaktioiner inblandade.

Jag kan delvis hålla med Synne, men enligt mitt otränade öga ser stolarna mera semiantika ut (jag skulle gissa på 30-40-talet men kan ha jättefel). Kan kanske vara läge att köra med ett överdrag i stället...

Cattis sa...

Synne:Gulle dig! Stolarna är redan omfixade är jag rädd...Så något värde mer än vanligt "tycka om" har de nog inte.
Rexxie: Jo jag har förstått att de ska fråga om det är över 50 000. Har inte kommit med en sådan summa kontater förr så jag blev lite överraskad.
Det kan nog stämma med stolarna. Så jag vågar mig nog på att fixa till dem på mitt sätt. De är som sagt bekväma :-)

bakgrund