torsdag 22 november 2007

**** Tjuvstart ****

















I dag kunde jag inte hålla mig längre. Det blev en liten tjuvstart med gardinerna till att börja med.

Fast Mazarine trodde ju förstås att det var hon som skulle få en ny liggplats och hon blev rätt förnärmad när det inte var så.






Min minsting som sovit ruskigt dåligt inatt med snörvel och hosta var jättesugen på att hjälpa till. Såå koncentrerad en hel halv gardinlängd. Duktigt!


Hon tyckte som jag att "fruktgardingerna" som mormor sytt en gång gott kunde duga som julgardiner i barnrummet. Vad kan vara juligare än en fruktskål?


Dockan måste ju oxå vara med och sitta i fönstret och få vara med på en bild - självklart

Själv måste jag ju bara leka lite
med kameran och visa upp en extrem närbild på en blomma som växer som bara den. Fick den som ett litet skott av morsan och den har tagit sig riktigt mycket sen den flyttade in.




















Och så var det ju sovrummet då. Som fick nya gardiner och en virkad sak i mitten. Något som jag hittade i en påse som skickats till mig. Så lite kringflyttning av lite smått och gott i sovrummet. Voilá - Kaffepaus!

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

bakgrund