måndag 19 november 2007

**** Lyxproblem ****



I går fick jag för mig att makens bokföring inte behövde stå i vår hall/vardagsrum. Tömde en klädkammare på bråte som kan gå vidare till källaren. (soprummet?)
Jo men visst blev det öppnare i hallen och ljusare - joodå.
Fast bråtet står ju kvar i lägenheten än så länge och gör att jag känner mig lite virrig.

Bokhyllan tänkte jag återvinna och använda liggande i klädkammaren.
Tonårsdottern och hennes kamrat var så snälla och hjälpte mig bära in den.
De ställde den diagonalt därinne tills den satt fast...
Sedan tröttnade de på morsans nycker och gick därifrån.

Snopet...

Den står där än så jag tänkte ta en bild på eländet - rätt humor egentligen ;-)
Då sa kameran att batterierna var slut nu igen.
De nya som maken köpt är försvunna.

Tonårsdottern blev inspirerad till att äntligen röja sitt rum.
Hennes ledsna blommor fick duscha och stod kvar i badrummet i morse.

Tur hade de oxå de rackarna. Själv får jag ingen dusch för klockan 15.00 pga reparationer i huset.
Det hade jag glömt...

Maken som är hemma med feber var så söt och gick till vårt favoritbageri/kondis Bananza och köpte hämtkaffe och färska frallor.

Sexåringen har feber och gnäller - hon som har en tid hos ortopeden i dag.


Och nu leker pappa med maten - till dotterns förtjusning :D

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

bakgrund