söndag 11 november 2007

**** Jag ska stämma IKEA ****

Skulle diska efter middagen så det blidde trevligare att stiga upp i morgon bitti.
Min vana trogen och som min första svärmor lärt mig använde jag disksvamp och gned med kraft. Mitt billiga glas från IKEA tålde inte denna tvagning utan sprack och stal en köttbit från min hand i förbifarten. Vi bor grannar med Södersjukhuset. Därför lyckades maken övertyga mig att knalla upp till akuten då alla våra plåster tydligen gått åt till barnen.

På Sös-akuten hade man 9 timmars väntetid och eftersom det fattades en bit av handens fyllning, trodde de inte att man kunde göra annat än att lägga ett tryckförband. Vi skickades vidare, till Rosenlunds närakut där jag fick komma in och bli sydd nästan omgående.
Sydd?
I vad kanske någon observant läsare undrar - det fattades ju en bit?
Läkaren trollade.
Trolleriet gick ut på att han bedövade handen och skar upp skinnet runt omkring "kratern", sedan sträckte han skinnet över hålet och sydde ihop det hela med fem snygga stygn. Nu har jag diskförbud i minst 10 dagar.
Tur i oturen - för vem vill diska?
Och tur för mig att man ännu inte hunnit lägga ner lättakuten för oss på Södermalm.

Andra bloggar om: , , , , , ,

5 kommentarer:

Synnøve. sa...

Tycker nog du ska ringa och berätta för dom ialla fall, glasen säljs ju som barn dricksglas.......tänk vad som kunde skett med en liten barnhand........

Cattis sa...

Ska dra i väg ett mejl till kundtjänst. ett till av de prickiga glasen sprack på samma sätt i dag...

hugan sa...

kära nån!! det där lät ruskigt värre! ja skicka mejl, o ring eller vad som helst, de bör få veta vad dom säljer för farliga saker!

Synnøve. sa...

Sa ju det, dom passar inte in,allt för sköra.Men kasta dom inte,lämna tillbaka dom till IKEA. Deras kundservice funkar bra.Lycka till!

yanmaneee sa...

curry 6 shoes
kyrie 5 shoes
golden goose outlet
bape hoodie
curry 4
golden goose outlet
jordan shoes
jordan 11
jordan shoes
balenciaga

bakgrund