tisdag 13 november 2007

**** Färsk lägesrapport ****

Familjen försov sig och snälla maken sa när han gick i morse :
Ska jag släcka?
Jo, jag kan vila en liten stund till

Vaknar 13:30 - märkligt...

Kollar vädret här utanför. Läste just att det tyvärr inte finns snö här hos oss på Södermalm. Jag säger så här:
Det beror på vilken sida man tittar ut genom.

Fotot överst är taget alldeles nyss genom mitt köksfönster. Ser ju tämligen snölöst ut.
För att dubbelkolla, man vill ju inte komma med falsk information, kikar jag ut genom vardagsrumsfönstret oxå. Där är det en annan årstid, och vitt av snö...hur kan det komma sig då? Inte vet jag - men så är det.

Lunchen består av en kopp blandade piller, Ginseng (den funkade ju inte så bra idag) tre ostmackor ihopknåpade med möda och en stor kopp KAFFE. Denna ljuva dryck. Korrigerar
informationen, smörgåsarna blev just två eftersom tonårsdottern var hungrig...

Hon diggar just musik skickad till sonen från hans pappa i Norge. Har ni aldrig lyssnat på
Ronny Eriksson och Fack Jo-orkestern så får det bli dagens tips.

Påminner mig om Bengt Sändh och hans polare som jag glömt namnet på - men som jag och min bästis lyssnade på någon gång för länge sedan när vi var skolflickor ;-)

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer:

bakgrund