tisdag 31 mars 2009

Korven är inte vad den har varit


Den här bilden damp ner i min inkorg. En av mina spanare tyckte att det var spännande med fuskfalukorv. Eller "riktig" falukorv som trots sitt namn mest består av vatten.
Det är den hemlige kocken som står för "avslöjandet" och det som är behållningen med artikeln är hans tips på mer köttfylld korv. Fast lika fin och god korv som den Emils mamma stoppade själv får man nog knappt tag i längre


I lördags åt jag en och en halv grillkorv av märket lithells. Den smakade gott efter att familjen varit utsatt för vädrets makter. Men, hade jag vetat att jag skulle rapa surt hela natten, skulle jag helt klart avstått.

Fick höra en ny skräckhistoria om korvens fördärv alldeles nu. Min syster som varit på kurs, for förbi en korvmoj på vägen hem. Vild av hunger beställde hon en tunnbrödsrulle som hon med dödförakt klämde i sig, glömsk för alla potentiella risker med tilltaget.
Straffet lät inte vänta på sig. Under natten led hon av snarkning, gasig mage och paltkoma. I morse höll hon inte på att vakna och när hon väl fick upp ögonen behövde hon en lyftanordning för att ta sig ur sängen. Nu vet man ju inte om detta enbart berodde på korven, pulvermos och tillsatsstinn räksallad kan ju oxå haft del i illabefinnandet.

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer:

bakgrund