tisdag 26 maj 2009

Partierna och integriteten


Politik är spännande. Och det gäller att hänga med. Det går inte att slölyssna lite här och var, trots att man tycker att det går lika segt framåt som i "Hem till gården" i bland.

Tobias Olsson har skrivit en spännande artikel i SvD där han går igenom hur partierna röstat i Eu-parlamentet jämfört med hur de säger sig ställa sig till frågorna. Det är inte alltid ord och handling går hand i hand, inte alltid alls...

Socialdemokraterna som var det parti som drev i genom datalagringsdirektivet har helvänt nu och kappan fladdrar fortfarande lätt. De har omvärderat sitt beslut och säger sig nu arbeta för att revidera det som de varit med och röstat fram.

De partier som konsekvent stått för ökad integritet på internet är Miljöpartiet och Vänsterpartiet.
Jag känner mig nöjd med det beslut jag fattat att rösta grönt den 7:e juni och gläds åt att miljöpartiet ligger långt fram i de frågor som jag intresserar mig mest för.

intressant
andra bloggar:
Maria Ferm, Röda Malmö, Mark Klamberg, Juristens funderingar
Andra bloggar om: , , , , , , ,

5 kommentarer:

Maria Ferm sa...

Bra val ;)

Johdan sa...

Vi gröna tackar för förtroendet och gratulerar till en välvägd röst.

Synnøve. sa...

Hoppas du väljer rätt nu då. För det är inte rätt att bestämma sig för vem man vill lägga sin röst på.
Klems Synne.

Cattis sa...

Maria: Brukar omvärdera mina val vid varje val men oftast blir det grönt till slut. Så jag håller med. För mig är det bra :-D

Johdan:
Tackar. Nog har jag vägt den allt ;-)

Synne: Det är svårt att hitta ett parti som stämmer till hundra så man får se till helheten. Jag har nog aldrig tänkt igenom det så noga som denna gång. Å andra sidan tänker jag alltmer med åren "haha"

Anonym sa...

kobe 11
bape shoes
air jordan shoes
hermes belt
fear of god clothing
yeezy
supreme new york
supreme
kyrie 6 shoes
off white outlet

bakgrund