söndag 10 maj 2009

Tveka inte att anmäla om ni blir lurade.


(skärmdump)
läs resten här
eller se inslaget här

Har du blivit lurad, tveka inte att anmäla!
Allmänna reklamationsnämnden ARN
Konsumentverket KO

Enligt inslaget på tv4 i går har det gjorts många anmälningar mot dejtingföretagen. Jag skulle tro att det bara är toppen på isberget och att många skäms över att blivit lurade och kämpar i det tysta för att få dejtingföretaget att ge sig.
Själv gav jag upp då jag inte ansågs ha rätt att ångra mig, då jag betalat in för tre månaders användande av just den tjänsten som Erica Leijonhuvud anmält. Jag fick mejl till svar som var oerhört nedvärderande, där man i behandlade mig som mindre vetande.
Nu, ett halvår senare visar det sig att Be2 inte nöjt sig med att avslå min ångerrätt, utan även dragit en ny avgift från mitt kontokort, trots att jag sade upp abonnemanget i oktober förra året.
Nu har jag kontaktat mitt kortföretag och fryst summan till Be2.

Andra bloggar om: , , , , , ,

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Hejsan svejsan.
Det är är inte så skoj vill säga.
Har inte tv4 så jag har inte sett det.
Men jag tycker det verkar som företaget inte är seriös alls.
kramen Synne.

bakgrund