onsdag 30 januari 2008

* Allmänt trist dag...*

I dag är det som i boken om Alfons Åberg...
Tråkigt.
Och då sa Alfons farmor att det är bra att ha tråkigt för då blir det roligare sen, och om man inte hade haft tråkigt innan skulle man ju inte märka när det blev roligt. Något sådant kläckte hon ur sig gamla visa tanten.
Å så är det säkert.
Alltså, denna dag började så här i morse.
Bilden tog jag när elvaåringen och jag var på väg till pendeln...
Nu är det väl något ljusare, men lika regnigt och blött.
Jag går ingen vart heller eftersom sexåringen började kräkas i går kväll.
Det verkar som en snabb magsjuka tack och lov för hon har redan ätit och fått behålla. Fast trött är hon. Och sällskap i soffan vill hon ha.
Ska väl laga mat nu eftersom det kommer hem ett gäng hungriga ungar/ungdomar rätt snart.

Och sen kommer det roliga ;-)

Andra bloggar om: , , , ,

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, det var kloka ord Alfons farmor sa.
Kommer ihåg böckerna om Alfons Åberg, och att jag läste dem tillsammans med min dotter när hon var barn.
Här är det också trist och regnigt väder.
Önskar att det vore riktig vinter istället för detta.
Då blir det ju ännu mysigare när våren kommer.
Skönt att din dotter mår bättre nu, inte roligt med magsjuka.
Önskar dig en fortsatt bra dag, trots vädret.
Kram

Maggan sa...

Precis så där resonerade alltid min mamma när jag växte upp. Jag och min syster fick vara hemma på gården när alla andra åkte bort. Är nyttigt att få vara i sig själv sa hon och just då var det väl ingen höjdare. Men idag är jag tacksam för att hon lärde mig att vara i mig själv.
Både min syster (som inte lever längre) och jag har alltid haft behov av att vara för oss själva och det är ju då jag hämtar kraft.
- Nä fy bubblan för kräkande ungar, om det börjar så går det lätt bara runt, runt i familjen.
Men skönt att hon mår bättre hoppas det var något dåligt hon fått i sig så att ni andra slipper bli dåliga.
Kram

Synnøve. sa...

Kom hit du Cattis.Har snö igen,för örtenhundrade gången.....
Men var snabb, för i morgon regnar det nog igen.
Ska hålla tummarna för att kräkset har tagit slut nu utan att andra fått det.
Sköt om er.
Kram synne :)

Anonym sa...

Här är det väder så man inte har det minsta lust att ta sig ut. Likadant här, regn o rusk. Varför kan det inte bli ihållande sol o finare väder snart.. är det så konstigt att inte humöret vill vara i topp.. tycker inte jag.
Det härjar en hel del magsjuka och förkylningar på just nu och gjort i omgångar.. inget kul med sjuka ungar..
Tjing o ha de fint Kram

hugan sa...

lalalaaaaaaa här är det snööööö:)



hoppas verkligen att det nu inte hinner smitta resten av unghopen...
usch det där är bland det värsta som kan komma i ens väg. här härjar det runt åxå, har varit rädd i flera dar nu att jag ska dratta dit....peppar peppar.
God bättring önskar jag er!

Pumita sa...

Det har verkligen varit grått och "pissigt" väder idag. ;) Nu kan det bara bli bättre.

Kattfot sa...

Hej hej, vilken trevlig blogg du har :) Ja lite sol i ögat vore inte så dumt(har redan glömt bort finvädret som var i söndags). Ha det gott!

En inredoholic sa...

Du får gärna länka till mig!

Kram

Gry sa...

Efter regn kommer sol :-) Har försökt intala mig det efter precis en veckas kräksjuka idag. Vår variant varar 4-5 dagar per person och vi har fått med någon dags mellanrum. Igår var det min tur :-( Mår bättre idag, så jag hoppas jag fick det lindrigare.

Hoppas du klarar dig undan kräksjukan och att solen snart skiner på dig igen :-)

kram Gry

bakgrund