måndag 14 januari 2008

* Tacksam *

Maken är borta på jobb och barnen sover. Somnade själv bredvid den yngsta och vaknade av att sonen pratade högt... och att jag själv snarkade, upps ;-)
Dockvagnen på bilden ovan fann jag i vårt soprum och blev nästan lite kär...
Fick en nostalgiflash av den.
Är det någon annan som håller med?
Tonårsdottern rynkade på näsan...

Har krupit ner i min egen bädd med laptoppen i knät. Så bortskämd jag är som har en alldeles egen. Känner mig verkligen tacksam över både det ena och andra så här på nattkröken.

Har fått mycket trevlig respons på många av mina inlägg och både inspiration och tips av andra bloggare. Det finns så många gulliga människor vid nätet :-)
Det är jag glad och tacksam över.

Jag är oxå tacksam över att
Tonårsdottern förärade mig det vackra måttbandet på bilden ovan i försenad julklapp.
Lite nonchalant bad hon mig ta lyra och så kom ett fint lite paket farande i luften *s

Tonårssonen sågade sig i tummen idag men klarade sig med aning blodspillan och stort plåster. Det hade kunnat gått mycket värre... det är jag tacksam för att det INTE gjorde.

Fröken mittemellan har börjat spela flöjt och ringde och lämnade rapport. Hon kommer hem från sin pappa i morgon. Är tacksam över att fått höra hennes söta, glada röst :)

Skulle kunna ligga hör och skriva saker som jag är tacksam över hela natten...

Så jag avslutar med att konstatera att jag är tacksam över att jag har så mycket att vara tacksam över.

Önskar er alla det godnatt!


8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag önskar dig en mycket god natt, från en annan tacksam person. Långt borta från min familj.

Lena M sa...

Det är gott att inse hur mycket vi kan vara tacksamma över i livet...

En godnatt önskar jag dig...

hälsningar från
www.lenjangel.webblogg.se

Synnøve. sa...

Ja, vi har nog mycket att vara tackasamma över egentligen. Jag är tacksam över att ha dig som vänn.
Tacksam över att bo på en plats på jorden där freden härskar. Jag är tacksam över att jag kan sitta inne och se ut på regnet och blåsten och slippa frysa. Man kan nog hålla på i en evighet.
Kram :)

l*eva sa...

För det första: Dockvagnen är väl så nära "kitch" man kan komma...men urhärlig.
Nu blev jag avundsjuk! :)

Så fantastiskt att för en gångs skull, läsa om en människa, som mitt i allt- av ALLT, är tacksam!
Du gladde mig, i morgonstunden!

Sussie sa...

Dockvagnen=urmysig. Det är så roligt att kika in på din blogg, man blir glad, inspirerad, imponerad, intresserad, ja du hajar :) Ha en fin dag, kram

Cattis sa...

bernt: hemma snart :-)

lena m: jag förundras ofta över hur bra jag har det :-)

synne: Och jag är tacksam över att ha dig som vän!
big HUG!

l*eva: kul att du oxå såg det läckra i vagnen *s
glad över att kunna glädja *ler*

Zanna: åå tack! vilka fina ord. Nu blir jag generad... och glad!

mia dh sa...

Vilket härligt inlääg ochja det finns alltid massor att vara tacksam över:) Ha en fin dag.

Ninnie sa...

Tack till dej för att du delar med dig av din vardag, dina bilder och tankar!

bakgrund