måndag 7 januari 2008

* En sån dag...*


Ibland är det bara "en sån dag" som man inte vill göra så mycket alls.

Trots detta har jag och sjuåringen sett till att lämna in sexåringens glasögon för utbyta av glas, skickat te till Digernes, Norge, handlat fina inneskor med klackar till sjåringen samt fylla på matförrådet lite.
Tvingade mig att fixa fiskpinnar och gröna ärtor innan jag drog mig tillbaka till sängen för att ägna mig åt självömkan.
Tycker sexåringens julklapp från tonårsflickan är härlig och trösterik en sådan här dag.

Och jag längtar efter ett badkar att krypa ner i, fyllt med riktigt varmt vatten och något som luktar gott...



7 kommentarer:

Marika på Odlingspyssel sa...

Jag hoppas att du snart mår bättre :)

Cattis sa...

Maria:
Tack, vad gulligt!

Gry sa...

Usch, vissa dagar vill man bara hoppa över.

Du frågar om jag har något skrivprojekt just nu. Jag skriver om mina upplevelser från dag 1 när jag fick bröstcancer förra året.

Hoppas du mår bättre i morgon;-)

Kram Gry

Majas mammelucker sa...

Hej Cattis!
Såna där dagar vill man inte ha för många .Du får sköta om dig!!
Tack för du skickade min utmaning vidare.Kram Maria.

Balloonfighter sa...

Sött djur.

Take care.

Karin i Villa Grå sa...

Ha ha ha, de där fula monstren är ju bara helt underbara! Me like!

Jag skulle också vilja vara fembarnsmamma och bo på söder. Måste erkänna att det sved till lite av avundsjuka när jag läste din pres. Jag brukar sällan vara avis på riktigt så det får du ta som en komplimang ;-)

Kram, Karin

Cattis sa...

Gry: tack!
Jag tror det. såna här "dagar" brukar infalla då och då och går oftast över med vila...

Latara: japp fem barn och bo på söder är avundsvärt ;-)
Kram!

Å tack för att ni är så omtänksamma!

bakgrund