måndag 21 januari 2008

* stekt gröt *

I morse blev jag väckt av maken som sa:
"Hör du hur det regnar!"
Värsta skyfallet var det.
sedan övergick det till stora snöflingor som vräckte ner.
Jag väckte barnen som hoppades på pulkaväder.
Då jag följde dem till skolan en stund senare var det uppehåll och ca 1 dm slask.
På vissa ställen kunde man bara inte gå eftersom brunnarna är fulla med grenar och löv så vattnet har ingenstans att rinna undan. Jag fortsatte till vårdcentralen som planerat och sen hem igen. Blöta sockar, blöta stövlar och blöta byxben...
Jag har stekt upp gröt från i går. Det är bara så gott!
Nu tänker jag sova en stund eftersom jag somnade strax innan jag blev väckt i morse.

Tokig natt.

Hoppas veckan börjar bra för er :-)

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

12 kommentarer:

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Stekt gröt låter inte gott,samma som stekt välling(pannkaka)inget för min magge.Ha en bra dag. Peter

hugan sa...

Hoppas barnen får åka lite pulka då! Annars får du skicka upp dom till mej för här fortsätter snöandet och jag leker idolvinnare, jag sitter säkert! I fåtöljen denna dag, vaknade med kraftig yrsel antagligen en snuva som satt sig galet. Sov gott!

Willewira sa...

Håller nog med Peter om att stekt gröt låter inte gott, men eftersom jag inte provat så ska jag låta det vara osagt.

Nuförtiden, när snön är nästan exotiskt i sverige (åtminstone i de södra delarna) så får man passa på att åka pulka när man kan. Även om det är slask.

Själv kommer jag ihåg de 2 meter höga vallarna som vi byggde kojor i och åkte pulka på rumpan nerför. Då hade man snö hela vinterna och då var det kul med vinter. Nu är det mest deprimerande, tycker jag.

Länge leve våren!!! När kommer du!!!

Ha en fortsatt bra dag!
/Willewira

Willewira sa...

Är nog lite trött, för när jag läste mitt inlägg såg jag massor av fel i texten. Sorry!!
/Willewira

Anonym sa...

Jasså!!! Det var tokregn å snöslask som hände i natt/morse.Mina barn trodde att träden blåste ner de var fullkommligt övertygade att träden blåst ner.själv hörde jag nada.Ha det!(förresten kan det verkligen vara möjligt att det är gott med stekt gröt???)Katta

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Här ser det ut som det skulle kunna bli lite sol så småningom...det finns lite strimmor i molntäcket!
Stekt gröt vet jag att min pappa åt när han var liten, själv har jag aldrig provat...
Kram
Marie

Synnøve. sa...

Godmorgon i storstan.
Här snöar det som bara attan.IGEN!
Så här kan vi åka pulka idag.
Får se hur länge den ligger kvar bara. Var meldt 6 minus nu natt till tisdag och 5 plus på onsdag...
Förvirrande? Det är nog så här vi får räkna med att ha det.
Hoppas på snö v 9 ialla fall.
Kram Synne :)

Anonym sa...

Oj har ni snö!
Här är det barmark.
Underbar, välsignad baaarmark. :)
(Nä, jag tycker inte om vinter och snö. :) )

Randi sa...

Nej du - stekt gröt låter inte så spännande :)
Tänk att ni fått snö. Här skiner solen för första gången på länge och det blommar en hel massa i trädgården... mysko vinter!
Kram Randi

Cattis sa...

Peter: haha, smaken är som... är nog udda gilla stekt gröt *s

huga: Hur många vill du ha ;-)
usch och fy, sån snuva vill man inte ha. Hoppas den sätter sig rätt, eller ännu hellre återvänder därifrån den kom..

willewira: ja snön är exotiskt. det var den inte förr... och förr trodde jag att jag bodde mitt i Sverige. Fast det gör jag ju inte. Sverige är längre än så ;-)

Gör inget om du skriver fel hos mig. jag skriver fel hela tiden, och ser inte om andra gör det samma. inte så att jag är dålig på svenska. Det är den snabba msn - svenskan som slagit igenom *s

Cattis sa...

Katta: det är skönt med god nattsömn :-)
mm... stekt gröt eller inte. det är bara att prova *s

Marie: hoppas du har sol nu! den försökte bryta igenom här men orkade inte hela vägen fram!

synne: ja vädret är märkligt...hoppas oxå på snö v 9.

ellis: nä tyvärr har vi slask...å då är barmark så mycket trevligare ;-)

randi: jaa, man fattar ingenting. Fast det är trevligt när det blommar och växer *s

Kram till er alla!

Maggan sa...

Även här vräkte regnet ner imorse, men när jag kom ut med Watson för en andra bajsturen...så var det uppehåll, men hagel låg det i drivor på vissa ställen. Sjutton va blött det är ute nu, hunden blir så skitig och jag släpar honom i och ur badkaret.
Kram

bakgrund