tisdag 15 januari 2008

*** Tulpanens dag ***

En vanlig kväll...
Barnen hämtade från skola och kamrat
Maten på bordet, uppäten och undanplockad
Saga läst av fröken 11 år och fröken 7 år
Somnat i sängen hos fröken 6 år
Kliat på katten och saknat make som fortfarande befinner sig på jobb

Kvällens höjdpunkter:
1) Fröken 11 år lär fröken 7 år och fröken 6 år att ackompanjera en cd - skiva på blockflöjt
De demonstrerar alla tre tillsammans samtidigt som falukorven fräser i stekpannan
Det låter... ljuvligt *ler*
fröken tonår har en annan åsikt...

2) De unga damerna spelar in en bildsaga med hjälp av fröken 11 års julklappskamera
Den är så cool att jag önskar jag var teknisk nog att visa er

3) Jag köpte tulpaner åt mig själv då jag handlade mjölk

Andra bloggar om: , , , , , ,

5 kommentarer:

Synnøve. sa...

Du har ett rikt liv, med alla dina barn. Fast jag lånar en del av dom då och då.Längtar till v 9. :)
Tulpaner är det vackraste blommor jag vet.Ibland önskar jag att jag fyllde år på hösten. För då kunde jag få tulpanlökar i present. Jag vill ha massor......
Klart en bukett är fint det med.
När det knasar och crispar i tulpan stjälken och bladen då får jag frysningar....
Klems fra meg :)

Anonym sa...

Ja visst är det vackert med blockflöjtstutande ;)
Vackra tulpaner, ska köpa mig en bukett också idag.

pudelflicka sa...

Hej, trevligt att du tittade in till mig. Jag har 4 pudlar, 2 dvärg och två toy. Mina två tikar Sophie och Nellie har fått valpar och dom har fått ha kvar var sin tik.
Jag får hjälp varje månad till klippningen men jag badar dom själva.
Hälsningar Hedvig

Vackrare vardag sa...

Vilken jättevacker tulpanbild! Tack du, det blir nog något liknande idag:)

Cattis sa...

synne: ja de är roliga för det mesta ;-). Tur de räcker till flera *s

rumbaqueen: det gör du rätt i. tulpaner är finfint!

pudelflicka: skönt att få hjälp med klippningen. Det är nog häftigt så det räcker att bada alla älsklingarna *s

vackrare vardag: ett tacksamt motiv. skulle kunna fota dem i alla vinklar *s

bakgrund