söndag 6 januari 2008

*** Boktips mitt i natten ***


Då jag mötte sonen vid centralen idag var han en halvtimme försenad. Naturligtvis sög pocketshopen mig till sig som om jag vore järnfilspån och den en gigantisk magnet.

Jag kollade alla nya böcker och behärskade mig så mycket jag kunde. Köpte bara tre stycken...

"Någonting bättre är redan på väg" började jag läsa då jag väntade på det sena tåget.
Den är mycket trevlig och passande läsning då man är eftertänksam och tröstesugen. Jag skulle kalla den för en "fealgoodbok".

Jag citerar ett citat från boken...
Författarinnan har just frågat en känd fransk författare om han är lycklig och han svarar:

"Nej, jag är inte lycklig.

Det innebär dock inte att jag är olycklig!"

Vill ni läsa detta loss ryckta citat i sitt rätta sammanhang får ni låna eller köpa boken...

Andra bloggar om: , , , , , ,

6 kommentarer:

qi sa...

Låter som en bok som jag skulle gilla! Tack för tips!

Sussie sa...

Kul med boktips, pocketshopen är en riktig favoritbutik. Här har det hänt massor sen jag sist var ute på bloggen, ska helt klart bli kul att höra Amandas skiva. Ha en fin fin dag.

Cattis sa...

Qi: varsågod :-) hoppad den tillför.

Zanna: joo... å har jag dragit ner på bloggandet...*s

En fin dag till ER båda!

Randi sa...

Tack boktipset. Jag gillar M.S. Och jag gillar att alltid ha en pocket på gång, eftersom den är så lätt att ha i väskan, utifall att det blir en tid över någonstans under dagen.

Cattis sa...

randi: håller med! då har man inte tråkigt och behöver inte bli irriterad över dröjsmål som dyker upp...
Har inte läst henne förr men gillar sättet hon skriver på.

mia dh sa...

det blir nästa bokköp hjelt klart, tack för tipset...

bakgrund