torsdag 10 januari 2008

* Gissa grejen *

Här har jag lagat till en köttsoppa från grunden... Gjorde fläsklägg och rotmos i går. Det som blev kvar av köttet samt buljongen blev basen i soppan i dag + morötter, kålrot, purjolök och selleri. Till det fick familjen hembakt bröd, receptet från bloggen Majas Mammelucker. Brödet smakar mmmm.

För att pigga upp er tog jag en bild på något... färgglatt hemma hos mig ;-)
En glasburk med ett halsband av fejkhajtänder, kvarbliven julgranskula, rött ulligt garnnystan samt... ja vad är det?
En julklapp till mig från elvaåringen.
Någon som ser vad det är?

Nu tar jag en tur med på skolmöte inför dotterns skolstart i sjätte klass i höst.

Andra bloggar om: , , , ,

9 kommentarer:

Eleonor (Elle) sa...

Tagg för uppiggningen!!! har gått här o undrat varför jag knappt orkar ta mej över golvet... men kom på att jag blir ju alldeles totalt sluit efter första akupunkturbehandlingen vid varje omstart ... o det har jag fått i dag ... men Du+in färglada bild fick mej att dra på smilbanden... Tusen tack! Kram, elle

Mitt hem i Frankrike sa...

Tack, ja just nu är det mycket att lära, och det är långa arbetsdagar.

Jag jobbar inom heminredning i en liten butik här i Frankrike.Det är verkligen det jag tycker om.

kram

Karin i Villa Grå sa...

Gulliga du!

Det är rena rama terapin att höra att andra har svårt att stå ut med mörkret!

Stor kram till dig!

Karin

Mitt ljuva Hem sa...

hej!
kikar in.
kika gärna tillbaka.

Anonym sa...

Nopp, kan inte komma med nån bra gissning... möjligtvis en kärleksgåva. Sött iaf och uppfinningsrikt

Unknown sa...

Har ingen aaaaning, men den verkar vara gjord med mycket kärlek :)och en stor portion humor.En sån man alltid vill ha, om man är mamma. Det ska bli roligt att få höra svaret. Kram Vero

Cattis sa...

Hej på er trevliga människor!

Jo det är en nyckelring i form av en "galen" och mjuk ko :-)

Jag är förtjust i kossor, de är så sköna. Det vet ungarna så ibland när de hittar någon rolig ko så tänker de på mig *s

Synnøve. sa...

Godmorgon till dig på söder.
Här är det ingen god morgon.
Det ösregnar,snön är borta,det är halt.
Min tand verker :(
En nyckelring ja, borde annat att det var nått sånt hehe.
Hälsa barnen och maken så gott från nabolandet:)

Paula sa...

Finns inget godare än hemlagad soppa...som kokat läänge.
Finns ingen lyckligare än en hund som får märgbenet som legat o puttrat i timmar...
Trevlig helg!
http://paulaz.se

bakgrund