torsdag 3 januari 2008

*** Äntligen snö! ***

Jag satt fullt upptagen med att skriva då det plingade till i inkorgen.
"Är det sant att det är snö på Södermalm" skrev maken.
Jag tittade ut genom fönstret, å se på tusan.
Jajamensan!
Vitt på marken och snöstjärnor i luften.
Jag skyndade mig ut för att handla ... frimärken.
Havregryn har de inte på Pressbyrån...
Så jag tog med mig yngsta damen till Ica för att fylla på det som fattades i skåpet i dag.
Vi fann denna lustiga buske.
Den hade uppenbarligen gott på en mina för den hade både knoppar...och blad...
Sexåringen gnällde om att hon ville åka pulka, men då vi hämtat hennes sandaler i skolan och handlat var hon både trött och frusen. Lusten att åka pulka i Tanto hade helt runnit av henne och jag fick truga henne att släpa sig hem sista biten.
Jag lyckades fånga pendeltåget idag!
Det kom precis i rätt tid.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

6 kommentarer:

Paula sa...

Hej! Jag har förstått att det utbrutit kaos i Stockholm pga snovädret, det är väl en rätt vanlig företeelse...men nog är det väl härligt om ungarna kan få åka pulka när det är vinter!
Här har det snöat över ett dygn och nu börjar det se ut som en riktig Dalavinter, som ett vykort!
Vilken smarrig pizza, satt o dreglade över den en stund medan jag väntar på att kycklingen i lergrytan ska bli färdig (det tar låång tid)
Hoppas ni lyckas leva upp till era fantastiska nyårslöften, jag ska också dricka vatten varje dag...."ler"
http://paulaz.se

Cattis sa...

paula: jo, nog kan det bli kaos när det blir vinter om vintern i Stockholm *s. Jag tycker ändå det är härligt att det blev lite vitt under jullovet.
Jag hade glömt hur skönt det är med snö.
Mm länge sedan lergrytan kom till användning. är väl rätt praktiskt ändå, sköter sig självt även om det tar sin tid.
Dricka vatten ja :-) Alla har vi vår syn på vad som anses vara ett viktigt nyårslöfte. Barn är så sköna *s

Ninnie sa...

Så härligt med lite januarisnö! Här ligger bara tunt, tunt puder på marken, knappt så det syns...
Vilka fina katter du har!

Cattis sa...

ninni: jo vi har inte haft så här mycket överhuvudtaget. bara puder och frost. Hoppas det får ligga kvar några dagar åtminstone.
Katterna är verkligen fina!
Tack

hugan sa...

Grattis till er snö! det är ju det jag försökt få fram heeela tiden, ingen vinter utan snö ;D

Cattis sa...

huga: Jag ger mig! Det är jättefint och barnen har haft roligt och fått rosor på kinderna :-)

bakgrund