måndag 28 januari 2008

~ Nynäshamn i solen ~

I dag tog lilla familjen tåget ut till Nynäshamn då sjuåringen skulle på födelsedagskalas hos före detta grannflickan. Fröken sexåring passade då på att träffa sin bästa kompis från dagis.
Solen sken och för en gång skull hann vi med tåget som vi tänkt och inte ett senare *s
Jag fotade glatt ut genom fönstret då maken påpekade att det ju var synd att det speglade sig så mycket i fönstret...
Fast det var ju just det som jag tyckte var kul *fniss
Tänk så olika man ser på saker ibland.
De gånger som jag åkt ut till Nynäs sedan flytten förra året har jag inte fått någon känsla av ånger eller önskan tillbaka ~ förrän i dag!
Måste vara vårkänslan och insikten om att det inte blir påt i trädgården denna sommar heller... Yngsta flickan saknar sina kompisar i "barbiemaffian" och har väl inte riktigt funnit sig tillrätta i nya skolan ännu. På sistone har hon pratat mycket om sina gamla vänner och varit besviken på oss föräldrar.
Sånt biter.
Men, men, tågen mellan Nynäshamn och Stockholm har fungerat riktigt uselt under vintern så ... no turning back. Dessutom gillar jag ju vårt nya boende.
Flickorna fick i allafall sin lekstund och maken och jag fick skvallra lite med gamla goda grannar och vänner. Vi hann även hälsa på min mor och äta lunch, dricka kaffe och skvallra lite mera *s
Så passerade vi förbi makens lokal på vägen hem och fylla på pirran.
Jag har ju släpat hem porslin i omgångar utan problem, men i kväll fick den gamla pirran nog. Då vi steg av tåget trillade ena hjulet av och maken fick det minst sagt besvärligt att få hem attiraljerna sista biten. Rull, rull, klonk.... rull, rull, klonk...
Ja nog har vi haft en heldag allt..- ;-)

Ser fram mot den vilsamma vardagen och önskar alla goa en trevlig vecka!

Andra bloggar om: , , , , , , ,

6 kommentarer:

Synnøve. sa...

Låter som en toppen dag i Nynäs. Synd på pirran dock. Men såg att de har en bra till ett lågt pris hos Clas. Ja han Olsson du vet.
Pirra måste du ju ha när du ska släpa.Så du fick lite längtan tillbaka till "landet" alltså. Bra det.....
Ha en strålande dag.
Kram Synne :)

Cattis sa...

Du e rolig du *s
e de bra att jag fick lite längtan ?
jupp Claes Ohlsson ska få sig ett besök.
Ska till sjukgymnasten på morgonen men sen ska jag ta mig lite datatid

Kram

Synnøve. sa...

Ja det är bra du fick lite längtan tillbaka till landet. Så du vet vad du missar hihi.
Klems igen
Synne :)

Gry sa...

Vilken härlig dag ni verkar
haft :-) Känner igen det dårliga samvetet för flytt....Vi flyttade från ön och in till stan för 8 månader sen, och det har varit svårt för barnen i perioder. Just det som du beskriver; saknaden av kompisar, att hitta sin roll bland skolkamraterna mm. Men nu går det mycket bättre, så det är värdt att ge det lite tid ;-)

Hi,hi...du får nog skynda dig till herr Olsson så maken inte vägrar hämta hem mera grejer;-) Du får visa oss lite foton sen.

Önskar dig en bra start på veckan!

Kram Gry

Cattis sa...

synne: jo jag vet...
det är som grannen H sa. Det är plus och det är minus...
Så sant, så sant!

Gry:
Tack!
Jo vi får ge det tid. Det är svårt att få alla helt nöjda. Maken, jag och tonårsdottern är helnöjda. De andra lider väl inte alltför mycket egentigen. Men det har nog varit tuffast för liten.
Fast utan vänner är hon ju inte.

å jadå jag ska skynda och skaffa pirra. Det är ju mestadels makens grejor så han är jättesugen att släpa ;-)

Kram
Cattis

Unknown sa...

Vilka härliga bilder! Tack för dem :)

Som du skrev hos mig, så gör man ju annat än att bara sitta vid bloggen, hur skulle livet annars se ut? Håller med, fast jag måste säga att det är sååå kul att blogga. Jag smiter in hos dig varje dag bara för att se vad ni gjort och alla jättefina bilder du tagit. Jag imponeras över hur mycket du verkar hinna med. Sen all inspiration man får av allas sidor, tips och idéer. Jag har fått blodad tand och känner hur hjärnan går för högtryck. Varför har dygnet bara 24 tim?

Ha det gott. Hoppas du får en härlig kväll.

Kram Vero

bakgrund