söndag 20 januari 2008

~ Summering ~

Summering av dagen...
Nå hur lyckades det att göra så lite som möjligt.
Startade dagen kl. 11:00
Utdelning av medicin och grötkok till familjen.
Maken, jag, kameran och Dramaten förenade nytta med nöje och gick genom Tantolunden och vidare till PrisXtra för att fylla på med mat och grejs till bra pris.
Solen var uppe och gladde oss.
Maken undrade vem som vandaliserat träden...
Han hade glömt stormen som passerat och bla rivit ner en byggnadställning på Östermalm.
En hund, hoppas jag, hade vandalisetat ett dockben oxå...
Efter att ha handlat allt vi mäktade släpa hem,
diskade jag och fixade potatisgratäng till 10 pers.
Maken stekte köttet under tiden.
Vattnade de törstiga blommorna och konstaterade att de längtar efter ljus precis som jag.
Vissa av dem tjurar och släpper bladen.
Efter att alla fyllt magarna, diskade maken och jag igen!
Kan bara konstatera att vardagns små sysslor håll oss igång hela dagen.
Med undantag för en trevlig fikastund innan vi under vår promenad.

Solen, promenaden, ensamtid med maken, fikastunden och besök av tonårsdotterns kamrat, systerson med kamrat, samt tonårsdotterns omdöme:
( "du är faktiskt än rätt bra mamma" Så låter det inte varje dag kan jag upplysa om ;-)

~ gjorde Söndagen till en skön Söndag ~

Andra bloggar om: , , , , ,

9 kommentarer:

Synnøve. sa...

Får en vårkänsla när jag ser första bilden.
Höst när jag ser den andra med de nakna träden.
Att sopbilen tappat en säck när jag ser dockbenet.
Här har solen visat sig idag.
Det var skönt.
Nu ska jag strax sätta mig framför dumburken en stund.
Sköt om er.Kram
från nabolandet ;)

hugan sa...

starkt jobbat igen! o grattis till utmärkelsen från dottern!
nu är det romantisk komedi på 3:an, gokväll :)

Cattis sa...

synne: jo första bilderna stämmer. Kanske den sista med... fast det var bett av jycke på benet, såg rätt dramatiskt ut ;-)

Tv...? ja just ja. det har vi en. tittade på den en stund i fredags *s

huga: nja...för att vara en vilodag vet jag inte om det var så himla starkt jobbat *s
utmärkelsen får man minnas när det stormar sen--
har inte trean men hoppas den är bra!

Kramis!

Lotta 8`) sa...

Vårväder idag ser jag, solen lyser.... häftig bild med skuggorna :) Jo du- helgerna har en förmåga att gå väldigt fort... vips så är de över och det är söndag kväll igen :) Tycker du lyckades rätt bra att "göra igenting" - skönt att ha sådana dagar. I lördags gjorde jag allt oplanerat och det var riktigt skönt! Gulligt sagt av dottern :) Ha en bra månadg och vecka 8`)

Unknown sa...

Jag längat efter solen jag med. Härligt med en dag att göra ingenting... tror jag alla behöver. Jag tar själv en sån dag någon gång ibland. Skämmer bort mig själv att bara vara.

Det är något visst med våren ändå, va? Jag kan nästan känna lukten av vår, fast den är lång borta hos oss.
Ha det bäst! Kram Vero

Gry sa...

Man får visst suga i sig alla bra ord från barna när de blir lite större ;-) Märker det redan på vår 12-åring att han inte är lika imponerad av mig alltid, hi,hi...

Skön promenad ni gjorde! Själv hade jag också lite sol idag, och gick ut med hunden en lite längre promenad i morse. Sen har vi varit hos svärföräldrarna på julgransskakning!

Tack för att du tog upp det med blommor. Kom på att jag har stoppat undan en Mårbackapelargon i klädkammaren, och det är väl dags att ta fram den igen nu- kanske?

Godnatt! Kram Gry

Unknown sa...

Vilka fynd du gör!! Det blir säkert jättefint. Du måste visa när det är klart. Nu ska jag krypa till kojs. Fotade i badrummet nyss och ska väl lägga ut det hos mig, men inte i kväll. Är helt slut.
Sov gott. Kram Vero

Mitt hem i Frankrike sa...

Tack vad snällt, ja nu är jag hemma från jobbet, jag är helt seg.

Vad kul att du har en likadan bricka !!

kram

Anonym sa...

Visst värmer det när man får höra att man är en rätt okej mamma ändå.. :-)

bakgrund