tisdag 1 januari 2008

~Tisdagstema - Nytt

Det första tisdagstemat för året är passande nog "nytt"Så vad finns det som är nytt hemma hos mig då?
Almanackan som är tom och oskriven ~ än så länge...
Snön som faller ner och som man kan skönja om man tittar noga. Det har snöat sedan i går kväll och äntligen har lite stannat på marken. Det snöar fortfarande så det är inte bilden som är suddig utan de små, små snöflingorna som yr i luften.
Sist men inte minst, julklappen från min syster.
Ett vitt och nytt ljus får som tändas på årets första dag för att symbolisera ljuset samt de nya och fräscha som kommer.

Vill ni se vad andra har för nytt, titta in här...

Andra bloggar om: , , , ,

12 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, ja det är nog mer det som blir ett problem här också *skratt*


Frida Pixelbloggen

Anonym sa...

God fortsättning och lycka till med nyårslöftena!

Synnøve. sa...

Vackert ljus. Nu har vi snart avverkat årets första dag. Årets första snö är på väg ner, det blir vitt.Årets första middag är på gång.Tänk nu har vi hela dagar kvar att göra precis det vi vill på. Mitt nyårslöfte är att jag ska försöka gå en promenad varje dag, oavsett väder och vind.God Fortsättning på det nya året till er alla från nabolandet :)

Frukostflingan sa...

Visst är det skönt med en almanacka där det fortfarande inte finns något skrivet, men det är också kul att titta igenom den gamla, den gömmer en hel del hemligheter!

Wickans värld sa...

Jag eldar fortfarande upp min gamla halvuppbrunna ljus, mem det kliar i fingrarna att ta ett nytt!!
Gott nytt år!!

Anonym sa...

Det är skönt med oskrivna blad i almanackorna.

Anonym sa...

Åh, just ja! Det är ju faktiskt tisdag idag. Man blir dagvill av de här helgerna ;)

Ska genast fixa ett Tisdagstema jag också.

Och så önskar jag dig förståss ett riktigt GOTT NYTT ÅR 2008!

Anonym sa...

Tack för kommentaren och God fortsättning på det nya året. Kul blogg du har. Kommer att titta in fler gånger. :)

Karin sa...

Det var mycket nytt på en och samma gång! Det är verkligen en lyx med en helt tom almenacka - den bara väntar på att bli fylld. God fortsättning på 2008!

Anonym sa...

Härligt med en oskriven almanacka - även om den har en tendens att fyllas innan man hinner blinka. Önskar dig en god fortsättning på det nya året...:)

Nina sa...

Skönt med en tom almanacka. Ger hopp om stressfrihet.....

Gott nytt år

mia dh sa...

Härligt med nytt så här på årets första dagar. Ha det gott.

bakgrund