torsdag 31 januari 2008

* det roliga *

I morse blev jag serverad denna delikata frukost :)
Jag brukar göra "mammagrynsgröt" till de söta barnen och nu kontrade sjuåringen med sin specialité bacon och ägg...
Kan man vakna på ett trevligare sätt :)
I går var ju dagen ovanligt trist i väntan på roligare händelser.
Framåt kvällen kom idén att möblera om i ungarnas rum... Det tycker tonårsdottern och jag är riktigt uppfriskande *s
Tillsammans släpade vi ut en av våningsängarna från barnkammaren och satte den i hennes rum enligt önskemål. Hon ville ha en extrasäng till gosedjur och kamrater.
Barnkammaren blev mycket mer luftig och trevlig att vara i.
Sängarna blev tre och vi fann ut en annan möblering som gjorde lekytan större oxå.
Jag lägger ut bilder på fröken sex och sju årings sängar. Fröken elvaåring passade på att gå på restaurang med sin pappa och får se vad som hänt först i dag efter skolan.
Bäst jag skyndar mig att plocka rätt på det sista innan hon kommer...
Hon är så petig ;-)

Ha en fantastisk dag ~ här är sol både ute och inne

Andra bloggar om: , , , , , ,

12 kommentarer:

Maggan sa...

Nu blev jag sugen på att möbler om det var otroligt länge sedan vi gjorde det. Men nu för tiden orkar jag inte göra det ensam en eftermiddag som förr. Jisses då fick jag mina ryck och drog runt på både det ena och andra.
Men närmast nu är ju vår 30-åriga bröllopsmiddag som jag håller på och planerar inför. Jag är klar med förrätt och varmrätt, det är efterrätten jag inte har bestämt ännu. När den är klar ska jag skriva i bloggen om hur jag har tänkt mig det hela. Oftast börjar jag med en ide men det kan sluta med något hel annat än det jag började med...sån är jag.
Kram

Cattis sa...

maggan:
låter kreativt!
Vad häftigt med 30-årig bröllopsdag!


jo vi roddar gärna runt dottern och jag. Fast orken tog slut sen, kändes som jag genomgått värsta träningspasset. Men det var det värt!

Kram
Cattis

Stina sa...

Nu blev jag ju hungrig.:-) Kramis

mia dh sa...

Ååå på silverfat och allt, hoppas eftermiddagen blir lika god som starten.

Cattis sa...

Stina: det var gott :)

Mia: ja då det har den, finns inget som är så bra som en god start!
önskar det samma!

kram på er
Cattis

~~*Pennyshouse*~~ sa...

så smaskigt det ser ut....Det är ju en bra GI frukost...
Eukalyptos köper du i blomsteraffären.Brukar finnas buntvis.Det finns en variant med större blad oxå.
Det doftar underbart!!
Kramizzz

Willewira sa...

Möblera om är ett jättebra sätt att förnya sig. Billigare än att tapetsera om.

Vi gjorde detsamma häromveckan, dottern och jag. Vi satte extrasängen under hennes loftsäng för att ha till just gossedjur och vänner. Det slutade med att hon nu sover i den sängen - med gossedjuren! Det är ju så mysigt!

Bacon och ägg till frukost - låter gott!

/Kram Willewira

Anonym sa...

Fina sängar!! Ser finare ut än i verkligheten..

Synnøve. sa...

Det derre der er berre lekkert....
Ser bra ut kan föreställa mig. Men hur fick det plats i fröken tonårs rum? Det skulle jag vilja se....
Bacon och ägg är inte att förakta till frukost, med en kopp gott te till.
Kos dig ikväll men alla ungar och tvn nu.
Kram Synne :)

Anonym sa...

Vad skönt att dottern mår bra nu, och ja, barn har en förmåga att repa sig snabbt.
Vilka så mysiga bilder från barnens rum, de blev säkert jätte-glada efter ommöbleringarna.
Ha en riktigt fin fortsatt kväll.
Kram

Anonym sa...

åh, tusen tack :) kul att vi tycker ganska lika om bilderna (:

Ninnie sa...

Ååå, såna goa barn du har som bjuder mamma på frukost på silverfat!
Roligt med lite ommöblering, det blir lite nytt, fast med gammalt, eller hur? Ha en skön kväll!

bakgrund