fredag 18 januari 2008

* Piffa upp vardagen *

I dag tog jag mig i kragarna och åkte ut till Nynäshamn. Mötte min mor i ett otroligt grått Nynäshamn. Det var så grått att jag fixat lite med bilderna, alla utom en...
Fast min tur började med viss oro om jag skulle nå min destination.
Mellan Jordbro och Tungelsta var pendeln inställd på grund av "polisingripande", ingen ersättningstrafik...mmm.
Tur som en tokig nu igen :-)
Tåget släpptes vidare genom Västerhaninge och vidare. Polisen var tydligen färdig med det som de nu pysslat med.
Så här såg det ut i Nynäshamn i dag i mitten av Januari, fyra grader plus och STOR luftfuktighet. Min mor mötte upp i sällskap av en lycklig, smutsig och framförallt blöt hund som helst av allt ville hoppa på hela mig :-)
Tänkte mig en bild på ... tja något som inte var still... det blåste en del och jag hade inget stativ... men, men det är ju kul att leka i datorn så här tog jag chansen ordentligt*s
Nu har jag släpat hem en kasse böcker och tre lådor med porslin fastspända på en lånad pirra. Jag har haft ett trevligt möte med ett föräldrapar vars lille son jag varit "fröken" till och kikat på syskonet :-) Jag har fikat på konditori och fått sällskap hem med fröken 11 år.

Vad som hänt i Västerhaninge?
Jo, det var bankrån ~ på båda bankerna!

Andra bloggar om: , , , , , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det trist väder mitt i den såkallade vintern!? Saknar snön!
Kanske det var tur att tåget inte stannade i Västerhaninge - hade nog inte varit så kul att få sällskap av eventuella rånare.. ;-)

hugan sa...

hehe catharina borde läsa MITT inlägg.....!! nån fler som saknar snö!

Jösses vilket drama du var mitt i!!
Vilken tur att det gick så pass obemärkt förbi, för din del.

Jag tackar för utmärkelsen - igen!
den skickas visst kors o tvärs, därav mina kors o tvärs nomineringar...ingen nämnd o ingen glömd!

Cattis sa...

Catharina: nä, det var väl därför de stoppade tåget så de inte skulle smita den vägen... för det är ju troligt att rånare med k-pist som rånar två banker kastar sig på pendeln sen ;-)

Huga: ja, jag hade ju ingen aning om vad som pågick förrän det var över. Ganska skönt!

jo utmärkelserna haglar och nu har vi alla en *s

Unknown sa...

Hallå tjejen :) *Kånkar in ett lass med snö hos dig*
Jag delar gärna med mig :)
(Hoppas du gillar snö)

Kikade på dina fina bilder och imponeras som vanligt :)
Ha det gott. Kram Vero

Synnøve. sa...

Trodde det var du som var i farten cattis.Med pirran till alla pengar :)
Men sån tur så var det inte det.
Sitter uppe i natt igen. Som vanligt. Vill bara sova.Kan man få beställa ett strömvabrott mån tro?
Kram Synne :)

Mildamakter sa...

Det låter ju som om du har haft en trevlig dag, trots det gråa vädret ;o)

bakgrund