onsdag 2 januari 2008

*** Onsdag ***

Maken är tillbaka på jobbet efter sin efterlängtade ledighet. Jag ser redan fram mot sommarsmestern...
Barnen har fortfarande jullov och just nu har jag fem fnissande flickor här,
fyra egna samt en kamrat till tonårsdottern.
Lilla minstingen var uttråkad för mitt på dagen och fick i uppdrag att följa med mig och handla samt panta burkar. De hade rea på hyacinter i den lokala Ica butiken. Så jag kunde inte låta bli...
Det blev lagom att sätta fart med maten då vi kom tillbaka.
Jag fick oväntad hjälp av en fyrbent familjemedlem.
På vilket sätt han tänkte hjälpa till är mer osäkert.
I vilket fall som helst älskar vår herrkisse Mingus att snatta vatten ur mitt glas,
att bli fotat uppskattar han däremot mindre.
Se den snorkiga minen...
Jag fixade till en hemmagjord pizza, eller två då...plåtar alltså :-)
På pizzan la vi strandamör, en slags norsk korv med fårkött i, som vi brukar få från våra goda vänner på andra sidan gränsen.
Enligt önskemål från mitt sällskap hade jag köpt hem champinjoner på burk oxå, vilket vissa uppskattade mer än andra...
Hittade krossad tomat färdigkryddad med vitlök. Mycket gott!

Andra bloggar om: , , , , ,

9 kommentarer:

Anonym sa...

En sån underbart vacker katt ni har!

hugan sa...

katten må vara vacker...men OJJ vilken PIZZA!!
*ensynförmatvrakethuga*

hugan sa...

för att inte tala om hyacinten!
synd att de står sig så lite länge.

Rajson sa...

Tack för titten på min sida.Jag som knappt har hunnit att komma igång!
Er katt hade nog älskat att mysa i vårt uterum.Efter mycket övertalning fick jag ett glastak och mycket riktigt ett fantastiskt ljus året om!

Livet i träsket sa...

Oj, så vacker katt, men vilken min!! Pizzan skulle jag kunna hugga in på direkt, speciellt nu när jag dragit ner på mat...suck! Ha en god fortsättning på 2008!!

Lena sa...

Han har ett tydligt kroppsspråk kattherren! Pizzan ser väldigt god ut!

Cattis sa...

mimo: ja de är vackra (vi har två godbitar:-))

huga:hyacinten har ju inte slagit ut *s så jag hoppas den är värd tian den kostade ;-) å pizzan var mumsig, slurp! Tur det var fler än jag hemma så jag inte glufsade allt själv.

rajson: åå vi bor numer i lägenhet... fast den har iofs stora fönster som släpper in av det ljus som finns :-)

Kristina: försöker oxå hålla igen lite...äta allt men mindre. Hoppas det ger resultat på sikt.
Lycka till!

panter: jo han är skön :-) å pizzan gick åt, många hungriga jullovslediga...

På min gatan i stan sa...

God fortsättning!!!

:-) Kram!

Cattis sa...

marre: de samma tjejjen!

bakgrund