onsdag 23 januari 2008

* Bloggtips *



Jag tänkte sprida information om Tisdagstema, Ordlös Onsdag och EFIT här och nu , enligt önskemål.

Tisdagstema:

Varje tisdag kommer det ett nytt Tisdagstema på http://tisdagstema.se/
Ni följer länken och tittar efter vilket som är veckans tisdagstema.
Så lägger ni upp bild/bilder under detta tema i er blogg.
Lägg in en länk till http://tisdagstema.se/ i inlägget.
När det är klart går ni dit själva och ger en kommentar om att ni är med, så att andra bloggare kan hitta er.

Ordlös Onsdag:
Var Onsdag har Nejma i Marocko Ordlös Onsdag hos sig. Någon gång runt midnatt serverar hon oss ett smidigt sätt att vara med. Bara gå in på Nejma i Marocko och följ instruktionerna till höger på hennes startsida.

Sedan har vi EFIT, dvs Ett Foto i Timmen.
En gång i månaden lägger man in ett foto i timmen under dagen. Datumen och reglerna hittar du på http://ettfotoitimmen.se/
Det är enkelt!
Välkomna att delta i fotoglädjen :-)
Här visar jag upp vår nya vardagsservis. Svärmor som numer finns i himlen var mycket intresserad av att samla på sig porslin av allehanda slag. Denna servis som kommit fram ur makens gömmor är av märket Arabia och vi kommer ha den istället för den Ikea servis som vi köpte i somras och som visat sig vara av dålig kvalitè
Tur att svärmor och jag delade färgsmak. Jag ÄLSKAR grönt och servisen matchar tom vår tapet :-)
I makens gömmor hittade jag även denna söta lilla radio, som fungerar enligt ryktet. Vi måste bara byta sladden då alla våra eluttag är jordade.

Andra bloggar om: , , , , , , ,


9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag stod och höll i just såna där ölunderlägg idag! Vi har en ask med såna i butiken där jag jobbar...Gissa var? På Söder! =)

Willewira sa...

Tack snälla för förklaringen till detta med olika teman. Har varit lite förbryllad, men nu känns det bättre. :-)

Ska försöka komma ihåg att hänga på. Mitt minnen är inte så bra alla gånger...har jag märkt. :-)

Sov gott!
/Willewira

Unknown sa...

Jassi katter, dom har sina egna ideér, de små liven. Men vad gör det, när det bor så mycket Schärlek i en liten katt :)

Jag har oxå funderat över det här med teman... Hur funkar det egentligen?
Vero

Unknown sa...

ooops... dumma jag... jag läste ju inte riktigt ser jag nu...
Gissa vem som känner sig en aning dum nu...?

Jag tror jag fattar :) Kul! Måste jag testa nån gång.

Önskar dig en vilsam natt :) Kram Vero

Aalerud Stall sa...

Hei!

Takk for hyggelig kommentar på min blogg :-) Jeg har linket til deg og håper det er greit.

Hilsen Britt :-)

Synnøve. sa...

Hej Cattis. Vilken tur att den var grön.Hittar du mera fint så ta bild och sänd om det är nått du inte vill ha. Tar gärna emot jag. Nu ska jag natta.
Jättekram från mig och maken.

Anonym sa...

Man kan hitta mycket spännande i gamla gömmor!

Anonym sa...

Jo, alltså... Ölunderläggen är ju likadana som de som är på bilden. =)

Ninnie sa...

Oj, en sån där radio hade vi när jag var liten! Den stod på köksbänken, och ur den kom "Svensktoppen" på lördagarna och "Det ska vi fira" varje vardag kl. 12. bl.a. Vilka minnen...!

bakgrund