torsdag 17 januari 2008

* Denna dag ~ ett liv *

Godmorgon... nää...hoppas ni ätit en trevlig lunch...upps vad klockan tickat på....

Vill börja med att tacka Lotta
för tipset om hur man gör vattenmärke i fotoshop elements som Veronica så pedagogiskt printat ner. Jag tror inte jag gjorde det riktigt korrekt, ska öva mer ;-) Men något slags vattenmärke lyckade jag med tack vare er. Bristen på "perfektion" beror helt på mig själv och min lätt disiga hjärna *s

Denna dagen har jag ägnat allt för stor del av förmiddagen till sömn. Var inte tänkt så...
Blir till att tvaga sig nu och leta fram lunch till de barn som är hemma.
Framåt kvällen är det öppet hus för fröken, snart 12 år, som ska göra skolval inför sjätte klass inom kort.
Tiden rullar så fort att ingen mossa hinner fastna.

Önksar er alle en god fortsättning på resten av dagen!

Andra bloggar om: , , , , , ,

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken vacker bild!
Sova är skönt - mer sånt till folket!

Cattis sa...

:-) jo det så klart!
Man borde väl unna sig det när man så väl behöver det. Men man kan ju missa något annat *s inbillar man sig i allafall :-)

Anonym sa...

Härliga bilder du har. Själv har jag bara mobilkamera så bildkvalitén blir ju därefter.

Jag addade till en liten videosnutt i mitt inlägg om Sweet och deras låt "Co-Co", om du vill ha en riktig nostalgitripp.

Och det där med utrikiska när man är liten unge är inte lätt, men kanske är du bättre på det idag? *haha*

Unknown sa...

Kikade in för dagens titt :) och blir lika förundrad varje gång över dina fina bilder. Jag skulle behöva gå en kurs hos dig, tror jag. Önskar en underbar fredag :)
Kram Vero

Cattis sa...

helene: min mor använder en mobilkamera... en rätt bra tror jag. ska lägga upp några av hennes sensommarbilder strax. Tycker hon tar fina bilder med mobilen.

ska kolla in din blogg nu... å jo, lite har väl utrikiskan förbättrats *s

Vero: Tack för den snälla kommentaren :-) jag experimenterar... folie är bra som underlag *s

Synnøve. sa...

Som alltid nya spännande motiv. En vitlök som börjat gro. Att nått sånt kan bli så vackert....
Ska jobba en stund nu,sen Antikrundan på tv. Blir vår kosekväll.
Kram mig :)

hugan sa...

hehe såg "bara" VITLÖKEN!
snart är det helg så man vågar ge sig på denna trevliga krydda!

oops 13.37 hade jag jobbat åtta timmar och ett par timmar kvar endå.

Jag har tyvärr för dåligt med tid för att hinna lära mej nåt mer om datorer och program..men fina bilder blir det! och det kanske blir mer tid i mitt nya liv!? :)

Cattis sa...

synne: tack *s får en och annan idé emellanåt.
Antikrundan missade jag förra veckan. Få se om jag har minne i kväll.

huga: vitlök är gott! och nyttigt har jag hört.
jomnenvisst tar det tid att lära sig grejor på datan...uja. Tar det lite då och då.

Finns ju mycket annat man ska hinna med oxå *s

HA EN TREVLIG KVÄLL!

bakgrund