måndag 28 januari 2008

* Sol på en Måndag *

I dag var det fantastiskt solsken då jag promenerade ner till vårdcentralen för att få sjukgymnastik och lämna ett par rör med blod igen.
Jag tog några bilder uppifrån sjukhusbacken.
Ser ni pricken på himlen?
Lite lätt uppförstorat så ser den ut så här...
Jag undrar vem som är ute och flyger så här på morgonkulan.
Det måsta vara frysgrader i dag för vattenpölarna är frusna och krossade av lyckliga barn som stampat i dem. Jag minns att jag inte kunde passera en sådan frusen is heller utan att få krasa lite i den då jag var liten ... jag menar mindre *s
När jag tog den här bilden duckade människorna som stretade uppför sjukhusbacken för att slippa bli med på bild. De kunde ju inte ana att jag faktiskt siktade över dem... Jag var ju ute efter den vackra himlen. Sen tyckte jag det var kul att få med en bit av bussen oxå. Men det skulle aldrig falla mig in att genera andra människor genom att ta bild på dem utan tillåtelse.
Jag är väl ingen paparazzi ;-)

Hoppas alla får se solen i dag!

Andra bloggar om: , , , , , ,

10 kommentarer:

Synnøve. sa...

Har suttit ute idag. Så du vet det,hehe. Vilken härlig bild på flygplanet. Undrar vart det skulle och om det fanns plats för mig där....
Kram Synne :)

mia dh sa...

å vilka härliga bilder:) Ha en fin dag.

Bernt sa...

Jag vet vad det är.. :-)
Det är Malmö Aviation från Malmö på väg mot Bromma

Anonym sa...

Jätte-fina bilder !
Speciellt det med flyplanet, vilken härlig färg...

Kommer också ihåg när jag var barn och det var så kul att trampa på isen på vatten-pölar, man kunde ju inte låta bli ;-)

Samma som du så skulle jag inte ta foton av okända människor utan tillåtelse.
Det skulle man ju inte vilja själv heller, då man inte vet var bilderna sedan hamnar.

Ha en fin fortsatt dag.

Gry sa...

Jaså du, paparazzifotografen, hi,hi... Säkert att det är OK för de som satt i flygplanet att du fotade, hade du tillstånd? (fniss)

Du tar alltid så stämningsfulla bilder. Så kul med en annan vinkling på saker och ting, fortsätt så!

Kram Gry

Maggan sa...

Dagen har varit underbar, jag har läst klart en bok som jag gillade och lovade att skriva om i min blogg vilket är gjort nu. Sen fick jag en fantastisk tavla från Lena A Linderholm på posten. Jag njuter av lavendelfärgen i hennes målning, frodigt och härligt. Den ska ramas in med en smal vit ram och sättas in i mitt meditationsrum, den passar där.
Solen var en fröjd idag och så jag längtar efter med av den varan.
Såg att ni hade varit på en tur tillbaka till det som var och skönt att du känner att trivs där ni valde att bo nu. Vem skulle inte längta till en täppa i vår... men tänk på allt du slipper slita med i trädgården när längtan är för stor.
Kramis

Anonym sa...

Visst är det gott med sol en måndag! Man blir så mycket gladare då... /Raz

hugan sa...

Nej idag har jag inte sett solen, dock hela helgen! :) Vad läste jag längre ner? ser fram mot den vilsamma vardagen????
hmm om så väl vore..!

Tingeltangel sa...

Vad roligt att du kommenterade hos mig så att jag kunde komma hit och titta på dina vackra bilder.

Mellan med mellis sa...

Wow gillade verkligen fotot på flygplanet! Du är duktig :-)
Kajsa

bakgrund