söndag 13 januari 2008

* Sol *

Dagens behållning är SOLEN
Den efterlängtade...
Maken och jag skyndade oss för att hinna få en dos innan den gick ner.
På Ringvägen mötte vi ett par bekanta som rapporterade att det var fullt med promenad/solsugna människor utmed Årstaviken.
Vi var på väg till Skinnarviksberget.
Vi hann få en hel del bilder innan solen gick ner. Men den står lågt så här års.
Trots detta var det vårkänsla ute.
Så många flygplan var på väg kors och tvärs över himlen att jag inte kunde låta bli att fånga ett. Undrar vart det var på väg...?
Efter den sköna promenaden fyllde vi vår Dramat med ... just det... mat.
Då vi kom ut från butiken var det mörkt.

Hoppas alla som hade chansen i dag, fångade lite sol ~ det behöver vi nordbor så här års.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

6 kommentarer:

Karin i Villa Grå sa...

Visst kändes det som om tillvaron förändrades till det bättre på ett ganska dramatiskt sätt när solen plötsligt tittade fram? Så himla skönt!

Ännu bättre hade det varit att befinna sig i stan... Jag får en otroligt hemlängtan av att läsa ditt senaste inlägg!

Kram, Karin

Synnøve. sa...

Vackert väder,vackra bilder.
Hoppas du är piggare nu.
Här ska vi strax släcka lampan. Upp och preparera mig för tandläkarn imorgon.
Kram Synne.

Kaffebönan sa...

Här var det minsann ingen sol, jo kanske 5 minuter.. då vi var på väg till Ikea i bil:-(
Jag längtar så efter sola nu.. sommar o sol.. men först o främst vårkänslor.
Skåne är säkert på väg, för det säjs det börjar komma hasselpollen.. de du i januari månad.
Ha de gött.. tjing
http://kafferasten.blogg.se

Cattis sa...

Karin: Ja idag var stan fantastisk!
Fick nog en överdos av det goda för nu kan jag inte sova istället *fniss*

Synne: Ska hålla tummar och tår...
Det går bra ska du se och sen blir munnen som ny.
KRAM

Pialotta: Ja, årstiderna är ju aningen knasiga. Men idag bara njöt vi av vädret, så det så :-)
Våren kommer väl först till er kan jag tänka innan den kravlar sig upp hit *s

Synnøve. sa...

Men vad är det i trädet?

Cattis sa...

synne: Ballonger så klart ;-)

Någon har fyllt år ~ högt upp i trädet :-)

bakgrund