fredag 25 januari 2008

* fotolek och återvinst *

Min amaryllis ska få flytta ner till källaren nu. Den är utblommat sånär som på en knopp i den andra blomman som kommit efter.
Den här gamla tulpanen tycker jag är rätt ohyfsad...
Kamraten är lite mera hängig...
the leftovers...
Skräcktulpan!
Fallen prakt...
Tjusig melon ~ ratad av sjuåringen eftersom den inte är en vattenmelon...
Lokalfynd som det serverades ärtor ur till gårdagens middag.

Önskar er alla en riktigt trevlig Fredag!

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

9 kommentarer:

Synnøve. sa...

Vilka läckra bilder.De på tulpanerna var ju jättekul.
Sagan om de vissna tulpanerna.....
Hoppas du gör många fina lokalfynd.
Tänk om man kunde vara med och riva lite i alla kartonger.....
Kram synne :)

mia dh sa...

Härligt med foton, ha en finfin fredag:)

Gry sa...

En symbol på själva livet och hur vi förfaller,kanske?....Tulpanbilderna var jättefina! Tycker det är något vackert med tulpanernas förfall, och du har lyckats fånga det ;-) Fina blad som låg på bordet.

Ha en fantastisk fredag!

Kram Gry

Cattis sa...

synne: åå bara kom hit, bara kom hit...

mia: tack det samma.

Gry:
Jaa, kanske det. Naturens kretslopp *s

En riktigt Go och slapp Fredag önskar jag er!

Randi sa...

Underbara bilder - gillar också att fota vissna tulpaner!

Önskar dig en riktigt skön helg!
Kram Randi

hugan sa...

jag hade tänkt att mina amaryllisar skulle få leva vidare...men jag orkar inte!

hehe skräcktulpan! var köper man sånna?

Trevlig helg på dej!

Cattis sa...

Randi:
Visst är de fina. Det blev många bilder...

Huga: tja... jag köpte mina på PrisXtra ;-)

TREVLIG HELG!

Ninnie sa...

Så vackra bilder på vissnade tulpaner! Speciellt den där högen med fallna kronblad...

Cattis sa...

Ninni:
ja, jag ville inte kasta bort dem innan jag fått något kvar av dem. Kronblad är vackra!

Kram

bakgrund