söndag 6 januari 2008

* Kransekake och utmaning *

Så plockade vi då fram kakorna vi sonen hade medskickade...
Tack söta Synne!
maken jag och småflickorna ville ha men tonåringarna nobbade kakstunden.
De börjar bli stora :o
Kransekakan var dekorerad och fröken 6 år måste ju titta om dekorationen oxå hade innehåll...

"Nää mamma det var bara en sorts pappersrulle i ."

Älskar att citera barnen, framförallt denna lilla pärla. Hennes kommentarer är bara så härliga.
Alldeles nyss talade hon med sin genomförkylda far:
"Det gör inget att du sitter vid datorn pappa. Om du somnar är det okej. Sjuka pappor kan behöva sova på datorn i bland..."


Så har jag mottagit en utmaning från "Majas mammelucker".
Jag ska alltså berätta sju sanningar om mig själv...

  1. Jag vill att alla ska ha det bra och vara nöjda.
  2. Hos mig är det öppet hus.
  3. Jag har författardrömmar
  4. Jag kan ha en vass tunga om man retar mig länge.
  5. Jag städar när jag är arg.
  6. Jag kastar hellre än sparar.
  7. Min familj, mina vänner och mina djur betyder allt!
Det var några utvalda sanningar det.

Nu utmanar jag dessa bloggar:
  1. Blåbär och annat snadder
  2. Bernt Månsson, på förekommen anledning
  3. Catharinas Krumelurer
  4. Hello Kitty
  5. Huga
  6. Ninnie
  7. norsidan no 25

Reglerna är: Länka till den som utmanat dig.

Berätta 7 sanningar om dig själv.
Utmana 7 personer i slutet av ditt inlägg.
Lämna ett meddelande till dom som du utmanar.

Ha nu en fortsatt trevlig kväll och alla som återvänder till skolan och jobbet i morgon ~
gå nu och lägg er om ni inte redan gjort det.


Andra bloggar om: , , , , ,

8 kommentarer:

Kaffebönan sa...

Barn har så härliga kommentarer.. mera sånt från oss vuxna:-)
Härlig kaka det där, men kan man verkligen mumsa i sig den?
Hälsningar från ett nu snöfritt Skåneland.. då regnet spolade bort den lilla snö som kom i natt..
Kramix
Såg på en av mina bloggvänner som oxså har denna typ av blogg, att hon ställt in något nu så man kan skriva in sin adress direkt.. det har blivit konstigt ändrat här på senare tid.
http://kafferasten.blogg.se

hugan sa...

jösses vilken skapelse till kaka!
hur smakar den?
:) ja de har så söta kommentarer :)

å hoppsan hejsan just när jag ser att du åxå är oxe! så ser jag att jag är utmanad åxå! jahapp, nu blir det till att fundera på annat ett slag då!

Paula sa...

Snygg kaka, vad smakar den? Är den mjuk eller torr? Norsk?
Ja nu börjar då vardagen igen, ska bli riktigt skönt, hihi
Gubben tillbaks till jobbet och kanske får man in en o annan rutin igen
Ha det fint!
http://paulaz.se

Synnøve. sa...

Jag blev så sugen på kransekake när jag såg bilden.....
det är gott, men ganska sött.
Såg jag blivit utmanad.....hmm.7 sanningar...hmmm!!
Jaja, det får gå :)
Klems fra nabolandet :)

Synnøve. sa...

Tror faktiskt det ska ligga en lapp med nått ordspråk i rullen. Vi hittade ialla fall det när vi öppnade en. Leta på :)

Gry sa...

Å, jag blev genast jättesugen på kransekake... Något att längta efter när man bor i exil..

//Gry

Maria sa...

Trodde att kransekage var typiskt danskt, det är jag uppväxt med!!!

Cattis sa...

kaffebönan: mm. har det blivit ändrat ... inget om jag gjort, tror jag. Får försöka kolla det!

Huga: jo den smakar mandelmassa som varit i ugnen :-) sött och mumsigt.
Jo fundera på *s

paula: seg...söt... mandelaktig, god. just denna är norsk men man äter sådan till nyår i Danmark oxå.

Synne: ajaj. missade vi ordspråket...

madicken: mm har hört om flera som längtar då de inte får denna sötsak ;-)

inredningsgalen: jo, det är nog bara stavningen som skiljer. kake och kage. Maken är halvdansk *s

bakgrund