lördag 19 januari 2008

~ Ett Foto I Timmen ~



21:40
Sista sejouren...
Marsvinshajen
Marsvin ser väldigt bra ut,
men de ser inte så bra...
Tänkte fota en av mina sötingar.
Den ena gömde sig i huset och den andra trodde att kameran var en morot.
20.00
Barnen är hungriga och kräver mera mat.

18.00
Maken tycker att vi ska gå och lägga oss.
Vi sover bort kl 19.00...
16.00
Maken och jag startar tvättmaskinerna...
Strax efteråt... ett flygplan lågt på den redan mörka himlen.
Med mörkerinställning blir slutartiden för lång och bilden psykadelisk.
Fast jag gillar såna bilder oxå *s
Vi tar bussen ner till Skanstull för att handla mat.
17.00
Tvätten torkas...
15:23
Jodå ~ visst kan man sitta på dammsugarsladden...

14:09
Hackar lök till kycklinggrytan.
Vin ska i grytan ~ men man kan ju för all del ta sig ett lite glas under tiden oxå.
Barnen börjar bli hungriga
Tonårssonen dammsuger
Gulligt!
12:26
Dottern har satt på sig extrabra glasögon så hon kan se leksakerna på golvet som hon ska plocka upp (men helst vill att någon annan ska plocka upp...)

11:45
Kaffet är slut...
11:15
Sjuåringen har fått besök av en kamrat.
Vår skohylla brukar vara full av skor till familjemedlemmar och kamrater på besök.
I dag ser den hyfsad ut ~ maken har makat i hop skorna *s
11.06
Nästa bild...
Jag plockar i vårt hem som har många saker på fel ställe...
Men det är ju inget kul att titta på.
Tycker mina tulpaner är trevligare *s
ca 10.00
I dag är det EFIT dag.
Jag tänkte vara med för första gången om jag får till det...
På lördagar sover maken och jag längre än vad som är passande *s

Men barnen, de är vakna och väcker oss med flöjtspel.

För att se vilka mer som deltar i dag kan du gå in här.

Andra bloggar om: , ,

27 kommentarer:

Synnøve. sa...

EFIT dag ja, då blir jag sittande hela dagen framför den här fyrkantiga saken.....
Ska snart jobba igen.
Njut av blockflöjtspelandet :)
Kram Synne :)

Cattis sa...

är du med?

Anonym sa...

Inne och kikar lite..
Kanske inte så illa bli väckt av flöjtar *s*

Cattis sa...

synne: nä det tror jag väl inte om dign *s

Micke: nävars, kan vara småtrevligt *s

Synnøve. sa...

Vad är det du inte tror om mig? Hmm.
Måste nästan anta den utmaningen. Men kan jag göra det imorgon? Ska snart bort till granen så då kan jag ju inte skriva inlägg.
Japp jag är med. Imorgon OK?

Kram Synne:)

Anonym sa...

Kuliga glasögon din dotter hade på sig där *ha ha*. Inte illa av din tonårs son att dammsuga. Jag har två tonårs döttrar och dem hjälper inte gärna till med städningen, har man tjatat en stund på dem kanske de gör ngt... *hum*

Passar på och tackar för besöket och raderna.

Kram

Cattis sa...

pippi:
Nä... det sitter hårt åt här oxå *s

Anonym sa...

Vilka fina efit-bilder! Ser att du med har en tulpanbild *hihi*.

Tyckte också att det var svårt att få upp alla bilder i början, men nu är jag rutinerad så det går av bara farten =).

Cattis sa...

Synne: EFIT går på vissa dagar. SEr det är fler som börjar i dag och fyller på sen. Jag är oxå ny. Följ länken jag skickade på mejlen

Anonym sa...

Hej! Kikar in till dig för att se hur din efit-dag har varit!

Anonym sa...

Det är jätteskönt att sova ut på helgerna och inte behöva kliva upp och sticka till jobbet.

Anonym sa...

Jättefina bilder. :-)
Den på dottern med glasögonen är helt underbar! =)

Anonym sa...

men jösses vilken kul fotoserie! *fnissar*
och flyplansbilden var riktigt häftig, hade jag aldrig anat :-)

Anonym sa...

Kikar in din dag :)

Kul att du också är med :)

ha det så fint

Anonym sa...

Kuuuul med EFIT. Blivit lite ombytt av klockslag längst upp hos dig där såg jag...

Karin i Villa Grå sa...

Åhå, massor av bilder, härligt!

Bakom de överdimensionerade glasögonen skymtar en himla söt liten tjej!

Kram, Karin

Anonym sa...

Häftiga städarglasögon.. tror nästa n jag måste skaffa för nått ska bli gjort här ocksaå ;)

Cattis sa...

werali: ja, kanske blir rutin *s
Tulpaner är fint *s

Peter: Den har varit bra tack... fast jag somnade i från en stund. Fast de e ju oxå bra på en lördag *s

datajenny: håller med *s

ellis: tack. håller med ;-)

petra: nej det blev lite... olikt ett flyg...*s

gurkiss: tack, å tack de samma!

trollis: japp, amatör, japp, japp ;-)

Karin: jo, en riktig luring är det *s

micke: de ser bättre ut än vad man ser med dem... hon hittade nästan inget att städa fast jag såg att det fanns där ;-)

Anonym sa...

Hej hej! Inne och kollar din dag. :) Fina bilder. :)

Anonym sa...

Hej!
tack för kommentaren i min blog, nice! fina bilder och roliga. gillar katten, den är modig. min gömmer sig så fort dammsugaren kommer inom synhåll!

trevlig helg!

Maria sa...

Roligt att se din dag!
Och det gick ju bra att göra EFIT premiär!

Skatan sa...

Jag gillar avslutningsbliden...jag riktigt hör den : )

Önskar en skön söndag!

Anonym sa...

Gooooodmorron! Tittar in på din EFIT och ser att du har sysslat med en massa saker, är det bara jag som varit slö? ;-)

Anonym sa...

*ler* Ja visst var det roligt! Kul att kika på din dag också. Jag skulle nog också behöva sånna där städarglasögon jag. ;)

Ha en bra dag!

Cattis sa...

mickan: tack :-)

ihanna: hon gillar inte heller dammsugaren när den i gång *s

maria: jo, det gick väl bra förutom att bilderna blev liite i oordning. men sånt e livet *s

skatan: hihi. ja det är ett knasigt litet marsvin... hon är rätt personlig så liten hon är :-)

matmia: nää, tror jag varit hyper ;-)
Mååånga barn hemma hos oss.
Ska anstränga mig för att göra så lite som möjligt i dag *s

trulsan: jo jättekul att kika in på folks dagar *s


Önskar alla en trevlig och lugn söndag!

Nnika sa...

Roligt att du varit inne och kikar. Kikar så klart tillbaka.. Inte helt tokigt att sova lite på dagarna heller ju.. :-) Roliga bilder!
Ha en fin dag!

neausley sa...

moved here over here Full Report you could try here look here replica designer backpacks

bakgrund