tisdag 15 januari 2008

*** Tisdagstema ~ tre ***

Det är vecka tre denna vecka och med anledning av detta är veckans tisdagstema som en naturlig påföljd just denna runda fina siffra.
På vägen hem från barnens skola fångade detta träd, med sina tre stora fina fågelbon min blick. Som tämligen nyinflyttad till "stan" fascineras jag över det rika djurliv som råder på Södermalm som är mitt närområde. Framförallt har vart och vartannat träd hyresgäster.

Trevligt ~ tycker jag.

Vill ni se fler tolkningar av veckans tisdagstema så stig på här.

Andra bloggar om: , , , , , ,

27 kommentarer:

Anonym sa...

Jättesnygg bild!

Anonym sa...

Ja det var inte illa att fånga 3 fågelbon sådär!
Kul tolkning!

Anonym sa...

Härligt.. Ha de gott.. Tjingeling
http://kafferasten.blogg.se

Anonym sa...

Nice... sådana hyresgäster ser vi sällan i Umeå vintertid.

Tjohalia sa...

Vilken härlig tolkning du gjort av temat!

Anonym sa...

Läckert!

Nnika sa...

Åh, vilken härlig bild! :-)

Anonym sa...

Gillar din tolkning!

Bilder från min kamera sa...

Fin och annorlunda bild men sitt blå tonande sken. Tur att det ännu finns liv av fåglekvitter, och där dom sätter bo. Känns annars som allt håller på att förändras/försvinna. Tror nog du förstår hur jag menar.

Anonym sa...

Jättefin tolkning och ett väldigt vacker foto!

Anonym sa...

Vackert!

Fundera grönt sa...

Ja, i Stockholm bor man överallt! :)
Kul tolkning!

Klimakteriehäxan sa...

Men visst är det väl lite lustigt att skatorna tränger ihop sig på det där viset? Utanför vårt hus finns banne mej ett tvåvånings skatbo! fast flera "lediga" träd!

Synnøve. sa...

Läcker bild.
Synd bara att skator är så glupska på andras ungar.
Synne :)

Paula sa...

Ja låt oss hoppas att vi får ha kvar naturen runt knuten!
http://paulaz.se

Anonym sa...

Fin tolkning! Kram

Anonym sa...

Hoppas de trivs ihop, de där hyresgästerna :0)
http://solgudinna.blogg.se

Wickans värld sa...

Det var en snygg bild! Tänk att vi bara ser temat framför oss där vi sitter eller går!!

Ninnie sa...

Tre skatbon i samma träd, härlig bild!

Mys liv och hem sa...

Södermalm är ju så otroligt vacker.Att dessutom hitta tre fågelbon var inte illa.Ha det gott!

Rajson sa...

Tydligen är det trångt även för skatorna i huvudstaden!

Anonym sa...

I bostadsbristens Stockholm får t.o.m. skatorna tränga ihop sig! Tre fina höghus!
Tack för titten.

Unknown sa...

Vad skönt att du håller med *ler* Jag har fått argumentera med min sambo om varför nuvarande takskivan ska bort. Han tycker det är fint som det är.... *suck* Jag ska berätta för honom vad du tyckte *skrattar*
Hoppas du haft en underbar dag.
Kram Vero

Du har så fiiina bilder. Önskar jag kunde sånt.

Anonym sa...

Härlig bild!

Joanna sa...

Haha jo nog kan man bli förvirrad av Photoshop. Jag har suttit och grejjat med det massor. Har hittat bra tips på internet oxå. Vilken häftig bild du lagt upp=)

Anonym sa...

Min granne har sånt i sin björk, bara ett bo dock! Men invånarna brukar komma och hälsa på, på min balkong, trevligt!! ;-)

Cattis sa...

Till er alla!

Tack för kommentarerna :-)

Tydligen är det så att även skatarna vill ha det nära till varandra *s

Dessutom vill de bo i storstan

Hoppas de vill fortsätta med det. Fågellivet är verkligen rikt här och jag hoppas det betyder att det är hyfsat bra betyg på miljön i storstan trots allt.

Kram till er alla!

bakgrund