tisdag 8 januari 2008

*** Dirty harry ***

Efter att ha sovit flera timmar på eftermiddagen har maken och jag, helt olämpligt, ett "Dirty Harry" maraton.
Jag hade fått för mig att jag inte gillade såna filmer, och absolut inte Clint Eastwood.
Upptäckte i går då vi såg de första två att filmen är full av Nostalgi...
Film inspelad rakt på utan dataanimation, kläder, bilar och ett San Fransisco med backar som får det att svindla. Rå och rak med stort ketchupkonto och antik färglook...

Naturligtvis var jag ju tvungen att fippla med gamla foton samtidigt eftersom jag blev rastlös när jag äntligen vaknade till liv.

Fann denna sköna hund som en gång var valp och min...
Han hette inte Dirty Harry...
men det hade kunnat passa honom :-)

Andra bloggar om: , , , ,

8 kommentarer:

MOONLOVER´S sa...

Vilken rolig bild=) är bara inne och tittar lite. Ha en bra dag

Anonym sa...

Du är utmanad hos mig.

Skatan sa...

Vilken härlig eftermiddag ni verkar ha haft! Vovven ser smått galen ut...jag sätter mig tillrätta högt upp i trädet. Det känns säkrast så ;-)

Trevlig tisdag!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hahahaah...vilken cool bild.
visst är det skönt med bra film å mys.
Kram Pernilla

Unknown sa...

Ja jag veeet :) Men det är underbart. Desto värre var att de flesta hade redan fått en utmaning, så det bidde som inga över till mig att utmana.

Jag bara ler åt ditt och makens film-maraton. Jag och sambon såg dem också för en tid sedan.

Vilken härlig bild av din vovve. Full av Buuus.
Önskar dig en härlig dag! Vero

Anonym sa...

Jag har nog inte heller sett en Dirty Harry och inte trott att jag skulle vilja, men de kanske skulle prövas ändå. Vetevärmare värmer du några minuter i micron på full effekt och sen håller de värmen i ungefär en halvtimma.

Cattis sa...

moonlover´s: Du är alltid välkommen :-)
rumbaqeen: har haft den ~ men tack i allafall *s

skatan: haha, säkrast så ;-)

pernilla: jajamensan!

Vero: tackar! önskar dig detsamma...

lisa: inte säkert du gillar den... men hela miljön och nostalgikänslan gjorde nog sitt till. Kan man värma dem i vanlig ugn om man inte har micro?

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det var länge sen jag såg någon Dirty Harry...kommer inte ihåg hur de var...
Vilken kul bild på hunden!!!
Kram
marie

bakgrund