lördag 5 januari 2008

*** Blomster och snadder ***

Tänk vad julblommor är tacksamma då de får en gnutta vatten.
Hyacinten jag köpte var snustorr,
en skvätt vatten och vips så ser den ut som om den vill slå ut.
Den ska vara lila enligt etiketten...
Vi får snart se om det stämmer:-)
Å fröken Amaryllis kämpar på.
Den första knoppen som slog ut bestod av fem blommor som befinner sig i vitt skilda livscykler...
Den kommande knoppen blev alldeles till sig då den fick mer än en "snaps" med vatten och håller på att förta sig alldeles.
Tur att krukan är rejäl med ordentlig tyngd.

Min söte son återvände från julnöjet nu på eftermiddagen, så nu är vi tre vuxna hemma.
Skönt!
Med sig i packningen hade han en massa snadder från sin bonusmamma.
Jojo,
Gissa vem som sitter och fikar...

Andra bloggar om: , , , , , ,

5 kommentarer:

Majas mammelucker sa...

Tack för att du tittade in..
Lycka till med bakningen.. brödet är super gott.Kram Maria

Cattis sa...

majas...: Tackar!
Jo det lät så mumsigt med havregryn...
kram tebax :o)

Synnøve. sa...

Snälla cattis, ät inte upp allt på en gång nu bara.....tänk på magen. Min mage protesterar mot allt julsnadder nu. Har kanske blivit lite för mycket, under en allt för lång tid....:)

Cattis sa...

synne: nädå det är ingen fara *s

Leina sa...

Mina tre amaryllislökar står vissnade i mitt sovrumsfönster.... De saknar antagligen sitt sommarviste.... I sommar fick de nämligen inte vara nergrävda i trädgården som de är vana med. Pga flytt.... =(

bakgrund