fredag 25 januari 2008

*** lättja och dekadens ***



Varning läs detta först

Känsliga tittare varnas
detta inlägg läses på egen risk då det kan väcka anstöt hos känsliga personer med annan humor än blogginnehavaren

Observera att skadestånd på lidande av någon art ej kommer att utbetalas

Ni är varnade...


Okej

Nå dåså!



Denna utstyrsel har den stackars sjuka barnapappan fått på sig då han ligger hemma och är sjuk. Det hjärtlösa barnet skrattade mer och mer ju fler plagg hon styrde ut sin stackars fader med.

Jojo...

Han ser inte alltid ut sådan ;-)

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

14 kommentarer:

Aalerud Stall sa...

Ja, han er i hvert fall en tålmodig mann, så det er bra :-) Ikke verst å la seg "herje med" av sine barn når man er syk!
Her er det bare 1 barn hjemme i kveld. Våre to tenåringsdøtre er på besøk hos en venninne som bor 3 timers togtur fra her. Kjørte dem på toget i dag og nå er det merkelig stille her, litt stusselig faktisk. De har mast om å få dra lenge, men hønemor som jeg er var jeg litt bekymret for togturen, selv om venninnen og hennes mor møtte dem på stasjonen da :-) Du lurte på hvor mange hester som finnes her; for tiden er det 19 stykker! 5 av dem er mine og resten er oppstallet her.
Ha en flott kveld! Hilsen Britt :-)

Synnøve. sa...

Jojo. han har en mycket tjusig bh på sig må jag säga. Har en likadan på mig just nu,hmm.
Vem av de små änglarna var det som klädde ut den kraken?

Skrattade så gott.
Kram mig och gubben :)

Cattis sa...

Jo, han är tålmodig så länge han får ligga kvar i sängen *s

Jag känner igen känslan när barnen inte är hemma. Det är lugnt och skönt men ändå vill man ha full kontroll på var de är och vad de gör. Det brukar hjälpa att ringa en kortis så kan man koppla av igen sen.

Så många hästar ni har hos er!
Jag är kluven till hästar. Tycker de är så vackra och härliga djur, samtidigt är jag lite rädd för dem.

Som barn blev jag skrämd av en häst som sparkade i väggen bara centimeter från där jag stod. Min syster red och jag var ofta i stallet och väntade på henne. Ja har provat att sitta upp på hästen hon skötte och de är ju varma och goa att sitta på. Det måste vara härligt att rida ute en vinterdag!

Önskar dig en skön kväll
Kram
Cattis

Cattis sa...

synne: Det var minstingen. jo visst klär den honom, din Bh...
Fast kanske ännu bättre på mig *haha

Snart let`s dance...

kram!

Mildamakter sa...

*asg*, ja vad gör man inte för sina kära barn!! :oD

Karin Krut sa...

Det är ju tur att han inte alltid ser ut på det viset ;)

Byrån tog jag i skuffen (vi har en audi a6 avant) så det går att fälla sätena så blir den hur stor som helst. Bordet tog jag på taket :)
Ha en skön helg
Kram Karin

Unknown sa...

Jag skrattade så tårarna rann :D stackarn... det är rart med barn!
Roligt bild!

Idag har jag shoppat loss. Jag och min shoppingpolare har handlat tyg. Ska sy hissgardiner till rummet, lagomt till ljuset återvänder till vår kalla nord. :)

Jag njuter av alla bilder du lagt ut.... mmmmm
Hoppas du haft en bra dag. Önskar en god helg med mycket kärlek och vila. :)
Kram Vero

Anonym sa...

Hihi! :D Stackarn. :P

Ja, det är sant att det behövs kunnig personal. Så det är ju en bra sak att göra. :) Ja, visst blir det en vana. Det ska bli roligt att komma ut sen och öva upp sina praktiska färdigheter.

Kramar!

Anonym sa...

Då har min familjs sjuka pappa kommit riktigt lindrigt undan, vi har nästan vårdat honom m silkesvantar i jämförelse! Trevlig helg.

Gry sa...

Ha,ha... min man skakar på huvudet och säger "Vilka galningar (barn alltså...), jag känner igen det där". Men visst, det är ju perfekt att få en levande (?) docka att pyssla om ;-)

Tack för att du gav oss ett gott skratt!

Kram Gry

Anonym sa...

Åh himlar!!!!! Ni har bjudit på
veckans skratt!kan knappt sluta.(är han medveten om detta?)kramar till er,Katta

Cattis sa...

milda makter: Barnet var väldigt roat ... hihi

Karin:Näää haha de e tur.

Känner igen mig själv där att vara envis och få med det som jag vill ;-)

Vero: skrattar igen när jag läser kommentarena :-)

Önskar jag kunde sy sådär obehindrat. Hissgardiner låter avancerat!

mickan: jooo. lite synd om honom var det. Men bara liite ;-)

du har en utmaning framför dig .-)

Malin: han fick kaffe på bricka oxå *s

Gry: delad glädje är dubbel glädje :o)

Katta: mmrmm nää han var inte det. Men jag har visat honom nu *hihi.
Han var lite...fundersam, men såg humorn. Särskilt efter han läst kommentarerna *s

Vi önskar er en god helg!
Kramar från oss :)

mia dh sa...

Hahaha ni är galna:)

Anonym sa...

Ha,ha, hi, hi :D

bakgrund