lördag 18 april 2009

Bloggosfären är en "guldgruva"

Nyss snubblade jag på en mängd information som fick mig att gå i gång alldeles väldigt.
Bloggportalen tipsade om Bloggvärldsbloggens senast superintressanta inlägg.
På lördag hålls Sveriges första miljöbloggforum.
Vad är det med det då, kanske någon undrar, skriver inte du om lchf - kost? Japp, just det, och in lchf kosten ingår att man äter naturliga och tillsatsfria livsmedel. Mat och miljö är starkt förknippat med varandra. Se bara vad jag hittade då jag började följa länkarna vidare från den ursprungliga källan, dvs, Sofia "Mymlan" Mirjamsdotters, suveräna bloggvärldsblogg.


MiljöBloggAktuellt som beskriver sig som en promenad i den gröna bloggosfären - spännande!
Tydligen är det innehavaren av denna blogg som ligger bakom miljöbloggforumet.
För oss som blev nyfikna så vi hoppar nu, men som inte får vara med går det bra att följa forumet via något som heter Bambuser.
Ecoprofile en blogg om miljömässigt hållbara livsstilar.
Klotet, en blogg och ett program av Vetenskapsradion.
Jag hittar Saltå Kvarn - bloggen och delar av mig av den.
Här finns ett reportage om Bybo ekoenhet, en ny form av ekologist boende där bla huvuddelen av maten skall odlas på blats av den lokala bonden.

Informationen är enormt rikligt och tar aldrig slut. Följer Du länkarna som jag rekomenderar ovan hittar Du garanterat så många fler. Jag ska läsa "hela helgen". Fast, jag vill ju inte helt missa solen som skiner in med full styrka nu. Jag ska börja med att ta ut hunden i den fullständigt fantastiska närmiljön.


Andra bloggar om: , , , , , ,
intressant?

4 kommentarer:

Charlotte sa...

Det har du rätt i, lökskal är torra från början!!
Gärna fika på paus i vh, jag kan alla dagar utom tisdag. Tiden spelar inte så stor roll heller, jag är fri som en fågel och har vuxna barn som klarar sig själva.

Nu måste jag leta efter blogginlägg som jag inte ens vet när jag skrev... puu...

Synnøve. sa...

Finns många bra länkar och bloggar om man bara finner dom.
Gå nu ut och njut våren. Snart är den borta.
Datorn finns kvar.
Själv ska jag ut och kratta i trädgården.
Klems Synne.

Angel.Pearls sa...

Tack för bra länkar! Eko, retro å återvinning är min melodi.Kram//Eva

Helena sa...

Vad bra nu har jag lite bloggar att gå igenom efter det här blogg inlägget :)

Deriver en nystartad blogg om hur man kan gå off-grid och en viktig del i detta är kost och hälsa. Så nu söker jag efter det bästa sättet att äta för mig.

bakgrund