tisdag 14 april 2009

Det bor en liten cyniker i mig

Den lilla cynikern i mig tittar fram lite då och då.
Nu har man hittat glas lite varstans. Först var det kycklingen som råkade illa ut. En väldigt tråkigt historia, och som det verkar smittade det av sig bland de olika producenterna, samt spred sig även till Tyskland. Ingen tog åt sig skulden/äran. Misstanken är väl stor att det var någon som började och sedan flera copycats som hängde på.
Sedan spred det sig till falukorv och pytt i panna. Nu senast har det kommit rapporter från Kalmar att man fått glas i munnen då man ätit så varierande saker som köttfärs (ca en månad sedan), jordnötter och chips.


Och det är nu som cynikern visar upp sitt rufsiga huvud och säger:
- Näääää, nu anar jag ugglor i mossen... Kan det vara så att man "hittar" glas lite överallt för att få uppmärksamhet samt kompensation"
Och jag svarar cynikern, milt överseende:
-"Jaadu, det lär vi väl aldrig kunna veta säkert, men det ligger ju nära till hands."

Andra bloggar om: , , , ,

9 kommentarer:

felicia sa...

Kompensationen är nog onte så stor oftast får man kuponger.
Tack för länken om gelatin.
Jag läste en bok som heter den hemlige kocken nu vågar jag knappt äta.

Knådrelaxen sa...

Ja du är väl inte ensam om dina tankar.....
Även om Felicia har rätt när hon invänder att man får lite kuponger som plåster på såren.
Man får ju uppmärksamheten till sig, sin ort eller vad det nu må vara.

Cattis sa...

felicia:
Stackare. så kan du ju inte ha det. Du får tänka att du har ju ätit allt det där förut. Varje liten förbättring är åt plushållet.

Anita: jag misstänker att det är så, faktiskt. Men vem som bara brer på och vem som faktiskt råkat ut är ju mindre lätt att avgöra.

Synnøve. sa...

Jag tror man gör det för att få uppmärksamhet. De upptäckte att det blev ett sabla hallå och därmed var det gjort.
Men ska nog vara försiktig.
Klems synne.

Grindelunda sa...

Hej hej!

Kul att du tittade in igen. Du är så välkommen :)

Kram Gilla.

Unknown sa...

Hello. Vad kul att du tittat in hos mig trots min frånvaro.
Jag jobbar på en flygflottilj som inhyrd konsult via Proffice. Mer än så får jag inte säga. Men jag trivs som fisken :)
Just nu känns det som om jag har flyt :)

Ser att du också skippar kolhydraterna i kosten. Jag är inne på min 8:e vecka med något liknande och har tappat 10 kg på kuppen. Yes! Som sagt, det känns som om jag har lite flyt just nu.
Jag älskar mitt liv!
Kram Vero

felicia sa...

atorträff http://www.dreamhack.se//facts.php?id=1

felicia sa...

Det är en stor datorträff
http://www.dreamhack.se//facts.php?id=1

Cattis sa...

Synne: lite så tror jag med

Gilla: tackar, tackar,

Vero: så bra det låter! Så hoppas vi att det fortsätter. Grattis till jobb och vikt :-)

felicia: Tack, får kika på det. Blev lite nyfiken

bakgrund