fredag 3 april 2009

Välmående LCHF:are sätter ner foten

Livsmedelsverkets nutritionschef har spridit samma artikel runt till all press vilket uppmärksammats lite här och var. Då hans fettvarning dök upp i Nynäshamnsposten besvarade jag den. Samma artikel finns även på newsmill , fast i tidningen fick den en annan rubrik, "Livsmedesverket behöver förnya sina kostråd".
Då artikeln dök upp i min barndomstad fick jag rapport av min far.
Nu är artikeln besvarad av ännu en hängiven lchf:are. Denna gång en som förbättrat sin typ-2-diabetes 2 på kort tid med fettdiet.


Så dyker artikeln upp i er lokaltidning och ni har något att säga, tveka inte. Ni kan gå in hos kostdoktorn och se vart Livsmedelsverkets artikel publicerats och vart den besvarats.

Andra bloggar om: , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Underbart att det händer saker även i Köping! Har varit på kurs och håller på att uppdatera mig på alla bloggar och det ser sååå bra ut!!!
Kram syster yster!

bakgrund