måndag 27 april 2009

Vårtecken - sjätte måndagen

Dags för vårtecken. Mina kommer nedan, fler finns att söka i listen hos hos Humlebacken.

I dag har familjen den tvivelaktiga lyckan att befinna sig i karantän på grund av insekter i håret. Vi har fått bra tips av apoteket. Insekterna tycker om rent hår, men inte hårgel och hårspray... Men det var ju inte det vi skulle tala om, utan hur långt våren kommit i Nynäshamn. I dag får ni dock nöja er med de vårtecken som finns på balkongen, eftersom jag inte gärna visar mig ute med prioderm i håret.

Tycker ändå att det jag har på balkongen är vårtecken som heter duga. I går var hela dagen som en lagom underbar sommardag. I dag är det svalare, men ändå varmt nog för att penséerna ska må gott.
Påskliljorna har aldrig blommat så bra som högst upp på min balkonghylla. Jag ska aldrig mer plåga dem genom att förvara dem på köskbordet.
Tonårsdottern plockade dessa häromdagen, de om något är väl äkta vårtecken.
Marsvinet flyttade ut häromdagen och trivs som bara den. Frisk luft är härligt för alla!
Våren är nog den bästa årstiden när jag tänker efter. Vi är bara i början av den varma perioden och har nästan allt vackert framför oss.

Andra bloggar om: , , , ,

23 kommentarer:

Synnøve. sa...

Skönt det lät. Ja förtom insekter i håret. IGEN!!!!

Hemma nu. Allt har gått bra. Är trött och har ont. Men det går väl över.
Klems Synne.

Kristins Hus sa...

Hei
Takk for hilsen!
ja, tenk at det allerede er den 6 uken med vårtegn:-)
Ha en fin kveld
Kristin

ANETTESHUS.COM sa...

Hei! Takk for hyggelig hilsen:) Så flott blogg du har!! Herlige og vårlige bilder du viser i dag!!

Klem Anette:)

Malin sa...

Visst är det vårtecken med blommor på balkongen. För bara någon månad sen var det otänkbart. Kul med hamstern. :-)

Håller tummarna för att insekterna vantrivs i ert hår och ger sig av snarast. :-)

Sara sa...

Ja, jag brukar liksom förtränga att med sol och värme så kommer de äckliga krypen... Jag ska fortsätta att leva med de falska förhoppningarna så länge jag bara kan. Än så länge rätt enkelt när man ligger inne och är sjuk ;).

Märta sa...

Vårblommor visst är de underbara! Ha en skön vecka! Märta

Viveka på Humlebacken sa...

Visst blir man glad av blommor, det är bara så! Och marsvinet kan väl snart få lite maskrosblad eller? Det brukar de ju gilla.

Yvonne L sa...

Det verkar inte så skoj med insekter i håret, sånt kan man ju vara utan!
Men, vårtecken på balkongen är inte fel, ofta glömmer man ju sin närmiljö.
Jag som är jättedålig på blomnamn brukar hitta på egna, men av någon anledning blir andra mest förvirrade då! ;0)

Eddan sa...

Hej!

Härliga vårtecken (ja, förutom insekterna förstås).

Vi gillar hoppborgen till barnen. De har inte vuxit ur den än men det är väl bara en tidsfråga. Jag är inget fan av studsmatta (jobbade inom vården förut och såg alltför många skadade barn när det var studsmattesäsong). Hoppborgen är säkrare så jag är glad så länge de gillar den.

Må så gott!

Kram från Anette

Birgitta sa...

Härlig och underbart fin vårbukett, det är väl ett vårtecken om något och kanske också besöket i håret, men det vill man ju inte så gärna ha, lycka till med behandlingen. Kramar och ha en skön sista april. Birgitta

Vit som snö sa...

Härligt våriga bilder! Och så skönt för marsvinet att flytta ut!!
Hoppas även krypen i ert hår flyttar till hetare breddgrader;-)
Kram Cilla

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Tack för titten! Vackra blommor, spec i vasen som din dotter plockat. Ja insekter kan ibland vara besvärligt!
Lycka till och välkommen tillbaka!
Carin

rosenskära sa...

JA! Det är också något jag kan vara glad och faktiskt tacksam för, vi har inga insekter i håret!
Hoppas vi slipper...
Vi har släkt i Sorunda, inte så långt från er, så det är lite kul att se hur långt våren har kommit där!

Kram/Lena

akajos sa...

Pelargoner är min favorit!

Lotta-livets väv sa...

Frisk luft är bra för oss alla....så jag förstår att hamstern trivs på balkongen. Mycket vacker bukett med små vårblommor! Visst är det härligt med blommor både ute och inne. Lite trist med insekter i håret...usch...men hjälp finns att få! som tur är!

Mejrams! sa...

Härligt för lilla marsvinet att komma ut i friska luften och ett och annat maskrosblad kanske kan få slinka ner. Ha en skön dag!/Merja

Maria Berg sa...

Så jag bör nog ändra min kost, känner igen det det skrev och att livsmedlverket ändra på det kände jag inte till...
Vårtecken, vi flyttade ut studsmattan och du marsvinet - våren är här!

/MB Maria Berg

Inger Maryissa sa...

Visst är det härligt att den efterlängtade våren har kommit, och hur allt slår ut, och det är så vackert ute nu.
Och det har blivit varmt och det är härliga dagar.

Fint du har gjort på balkongen med de fina blommorna
och det är så mysigt med alla söta vårblommor som finns nu ute i naturen.

Kan tänka mig att marsvinen också tycker det är skönt att vara ute i den friska härliga vårluften.

Jag tycker också våren är den bästa årstiden, och så full av förväntan..

Ha en fin fortsatt dag.
Kram

Lisa sa...

Uschanimej, inte roligt med ovälkomna kryp i håret inte. Hoppas ni är kvitt dom nu. Mysig vårbukett ni plockat in! Ha de!

Cattis sa...

Synne: jo, du piggade på dig under eftermiddagen, tack och lov :-)

Kristin: tiden flyger fort. tack det samma. skönt när det är kväll, så man får sova ;-)

Anette: tackar, tackar.

Malin: Det är så härligt milt ute, trots att det varit molnigt i dag. insekterna är borta för stunden, det räknar jag kallt med "fniss"

Sara: De där insekterna gillar barn som är renhåriga. Bara att spraya sig med mycket hårspray enligt apotekspersonalen, så klarar man sig förhoppningsvis.

märta: Tack det samma!

Viveka: jajamensan. Visst är det bra att man kan ha maskrosbladen till något som någon blir glad åt :-)

Yvonne: jag gillar min balkong :-)
svårt det där med namn på blomster *s

Eddan: Ja, så kan det ju vara, borgen har ju väggar. Vi har många bekanta som har skadat sig på studsmattan. Våra barn har klarat sig hittills. tack och lov.

Birgitta: jag älskar de buketter man får av barnen :-)

Cilla: Alla djur är där de ska vara för tillfället, tack :-)

Carin: tackar, tackar, det samma.

rosenskära: ja, det är ju nästgårds.

bums: har en pelargon på gång också... röd. de blir frodigast tycker jag.

Lotta: japp, vi fick alla frisk luft. Balkongdörren fick stå på vid gavel för att vädra ut odören efter behandlingen. Tur att det var så skönt ute :-)

Lilla Huset: hon trivs.

Maria Berg: Nä, livsmedelsverket är nog de sista som kommer ändra sig...

Inger M: Ja, nu trivs jag!

Lisa: jag längtar efter liljekonvaljer, de doftar så underbart!

Proforma sa...

Tack för titten hos mig! Absolut att det du har på balkongen är vårtecken, i allra högsta grad! Älskar vårbuketten, så söt!
Hoppas de små odjuren är borta ur håret...
Ha det gott!

Anonym sa...

Fina blombilder, klart att de trivs på balkongen.
En gång fick ungarna löss och vi körde hela racet med champo och vad det nu var. Jag blev väl hysterisk kan jag tänka och rev ur alla sängar och handdukar och tvättade som en galning vilket man inte behover, vet jag idag.
Önskar dig en superskön Valborg!
Kram Maggan

Anonym sa...

kobe 11
bape shoes
air jordan shoes
hermes belt
fear of god clothing
yeezy
supreme new york
supreme
kyrie 6 shoes
off white outlet

bakgrund