torsdag 2 april 2009

Om en tumme

Jag var "kändis" för en knappt en dag på Aftonbladets web i går. Jag den" hemlige kocken" och en snuskig kassler. Men i dag fick jag höra att jag måste lägga ut artikeln igen... Min systers tumme är nämligen med på ett hörn och kräver sin del av glansen. Fröken tumme hälsar att utan henne hade det inte blivit någon bra bild alls.
För den som tycker att detta inlägg är mindre seriöst kan jag bara säga:
Livet är inte värt mycket om man måste vara allvarlig jämt ;-)




Visst är det "snuskigt att förstöra råvaran så. Det värsta av alltihop, förutom att man vattenskadat skinkan illa, är nog de tre smakförstärkarna, glutamaten. Den skulle inte få finnas någonstans på grund av de biverkningar den misstänks ha. Allt från hyperaktivitet, tryck över bröstet till yrsel. Glutamat anses som ett nervgift i för höga doser. Trots detta säger SLV att det finns naturligt. Det är möjligt, men inte den glutamaten som benäms med E för den är framställd på kemisk väg.

Andra bloggar om: , , , ,

7 kommentarer:

Ulla sa...

Oh, vad skönt att höra att Du inte lägger LCHF kosten på hyllan. Jag och gubben skall "fuska" till helgen och äta upp pitepalten vi har i frysen. Men det blir ju ett panerat fusk så att säga. Och inget som någon av oss kommer att deppa ner oss för. Ha en fortsatt trevlig dag.

Synnøve. sa...

Var och handlade idag.
Där stog det en söt liten tutta och bjöd på bröd med lätta på.
Jag tog en liten bit, då säger hon att det är ett väldigt bra bröd. Det innehåller både suckralose og nått mer sötningsmedel....
Gissa att jag spottade ut det fort.
Tjejen kikade på mig och såg fundersam ut. Jag sa vad jag tyckte om innehållet och hon såg mer förvånad ut. Men till sist förstog hon mig...
Synd jag inte kan komma ihåg vad det var för bröd, och vilken tillverkare...

Ja du, äta bör man annars dör man. Äter gör man och ändå dör man. Det borde de däringa förståsigpåarna på tvn tänka på....
Om ett par år är LCHF rumsrent och då är nått annat som är bra som är lika farligt då som LCHF är nu...
Fortfarande inte svar från Findus....
Ska maila dom igen.
Klems Synnne.

Sussie sa...

Ja huga vad de stoppar i maten nuförtiden, man blr inte klok på´t. Jo nog känner du igen mig tror jag :) annars tror jag Synne kan tala om vem jag är :) Ha en fin dag.

Cattis sa...

ulla:
ibland FÅR man man fuska!
Antar din palt är hemgjord och fri från tillsatser, så ni överlever nog :-
hade ett planerat fusk i går som jag tänkte blogga om strax

Synne: mao bjöd kraken bara på "skit"vet inte vad som är värst, sukralose eller lätta. Kan se dig framför mig. ligger här och fnissar. En dold kamera hade varit på plats ;-)

Sussie: Då är du nog den jag tror :-D
STOR KRAM!

bodillan sa...

Har ni inte varor från Gutechark i någon av era affärer i Nynäshamn?
http://www3.gotland.net/klintehamn/gutechark/

Vi är sommargotlänningar och handlar det vi kan från Gutechark. Jag vill minnas att deras kassler inte innehåller socker. I ö är de ju krav-godkända. Har inte tillgång till innehållsförteckning nu men
på torsdag far vi över till vårt "Kalkstenshawaii"
Kan du inte direktimportera? :)

Din blogg har blivit min favvo.
Bodillan

Cattis sa...

Bodillan!

Tack för tipset och komplimangen :-)
får kolla upp det där med Gutechark.
Nynäshamn ligger ju så till att vi borde ha gotländska varor.

Försökte komma till din blogg, men det gick inte?

Anonym sa...

Vadå? Blogg jag?
Jag är nog den uslaste bloggaren man kan tänka sig.
När jag läste att du sökte min blogg så tittade jag efter... Ja mycket riktigt, jag har tydligen en blogg?! Den tillkom när jag registrede mig för att göra inlägget på din blogg.
Får väl se när jag kan ta den i bruk. Det var inte planerat.

Nu är det packning för ett halvår på Gotland. Tänker gå med i Medvetna Matval Gotland.

Hälsningar Bodillan

bakgrund