onsdag 29 april 2009

Frukosttips för skolbarn

Vill man få en bra start på dagen och stå sig fram till lunch, gäller det att äta rätt saker.
Mina yngsta döttrar vill helst dricka Oboy på morgonen och gå till skolan med brun mustasch.
Nu har jag kommit på vad som kan kompensera för "elaka" mammans envisa nej, och barnens sorg över att Oboyburken numera används till att ha andra saker än pulver i.

Jag gör världens godaste äggröra i stället!

fyra ägg
en rejäl skvätt grädde
lite vitpeppar och salt
rör ihop allt med en gaffel och stek på medelvärme under frenetiskt rörande i stekpannan.

Servera med paprika eller gurka. Tycker man om bacon kan man lägga till några skivor av det också. Själv föredrar jag stekt fläsk eftersom det är mindre salt.

Varför jag vispar med gaffel och inte en visp?
Det är så mycket enklare att diska sen!


Andra bloggar om: , , , , , , ,

7 kommentarer:

Synnøve. sa...

Godmorgon.
Yr i bollen så det räcker idag. Men det går säkerligen över tillslut.
Så nu ska jag fixa oss lite frukost. Hungrig. Får se vad det blir.
Hoppas det blir en bra dag Nynäs.
Kram från Digernes.
Synne.

Maria sa...

Hej tänkte kika in hos dig (först nu) med tanke på vårtecken grejen och att du lämnat en hälsning hos mig.

Nu blev jag istället sugen på omelett;-)

Trevlig blogg du har... måste kika runt lite mer ordentligt.

Maria

Synnøve. sa...

Det blev äggröra, ost, skinka och te. Inget bröd alls....
kramen igen.

Angel.Pearls sa...

Bra tips! Mina barn vill helst ha pannkaka på morgonen -då mammas egna -med havregryn och linfrökross i smeten. (ICAs färdigköpta går ej -det blir katastrof för magen..) Ha en bra dag i Nynäs!//

Johanna sa...

HOUSE OF WELLNESS
http://johannaek.blogg.se

Läs gärna min blogg om kost, träning & allt annat hälsosamt :) Läs bl.a om hur du ökar fettförbränningen med hjälp av rätt träning och kost :) även tips på massor med goda och nyttiga recept!

Ha en bra dag :)
Mvh Johanna

Cattis sa...

Synne: vet att du är på fötterna igen, bra :-)
I dag blir det riktigt vackert,
hoppas det blir det samma för er.

Maria: ibland hinner man inte med. Gör en omelett du, och kom gärna tillbaka :-D

angel. pearls: nä, hemgjort är bäst!

Johanna: kommer och kikar strax.

Ovala drömmar sa...

Mmmm det där är min favorit också!! Perfekt för en som är vegetarian som mig. Äggröra, så enkelt men så gott! Fint fotat :)

Tack för titten inne hos min blogg!

Ha en skön valborgsmässoafton!
Kram Veronica

bakgrund