lördag 18 april 2009

Inget organiserat sabotage bakom fynden i livsmedlen

All hysteri kring glasbitar i kycklingen visar sig nu vara kraftigt upphaussad, något organiserat sabotage har det aldrig varit tal om. Skräcken som glaset orsakat har bland annat lett till den, får man räkna med, stora ekonomiska insatsen att röntga kycklingen. Nu avbryter polisen samordningen av alla fynd i kyckling och övriga livsmedel och avskriver det hela som enstaka händelser. Vad ökningen av fynd i maten beror på vill polisen inte spekulera om.
Kanske hade den lilla cynikern mer rätt än vad som är önskvärt? Massmedia har stor makt och ju mer folk vet desto mer griller får vissa udda exemplar. Därmed inte sagt att jag tycker att det är bättre att vi inget får veta. Det stora flertalet av oss har trots allt "alla tomtar hemma".
Även vårt grannland blåser faran över för kycklingen. Själv har jag ätit kyckling hela tiden. Jag har gjort gryta på den. Väldigt gott :-)
Troligsvis får vi stå ut med att folk fyndar lite hädanefter också. som en efterdyning av den hysteriska glasvågen. En kvinna hittade glas i ett äpple häromdagen. Märkligt nog såg hon inte hålet som glasbiten gjorde då den tog sig in i frukten.
En man från Högansäs bjöd sin fru på hembakad cheescake . Döm om förvåningen då de hittade glas även i den. Jag är också förvånad. Hur lyckades han röra ihop bakverket utan att hitta fyndet i någon av de råvaror som var "bärare" av det? Kanske hade han råkat ut för samma olycka som en av mina nära vänner, nämligen svårligen glömt bort vart han lagt sina glasögon?

Nu vill jag vädja till alla som hittar en sten i potatisen eller ett hårstrå i kanelbullen ~ gör ingen anmälan! Det är sådant man får räkna med i produktionen.

intressant?
Andra bloggar om: , , , , ,

2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Hörde det på nyheterna idag.
Det var det jag trodde att någon vill få uppmärksamhet hehe....
Någon gör allt för att det ska bli strul.

Då är det värre när man går ut på resturang och hittar hår i maten där, då mår jag lite illa.
Kramen Synne.

Cattis sa...

Tyvärr är det nog flera "någon".
hoppas att alla "någon" slutar bums!

Ja, hår är visserligen naturligt, men inte desto mindre äckligt *s

kram
Cin

bakgrund