fredag 17 april 2009

Hemlagat är bäst...

Det bästa jag vet är att läsa tidningen på morgonen.
Efter som den lokala tidningen enbart kommer två gånger i veckan blir det ju webtidningarna som får sig en genomgång av mina morgontrötta ögon.
I dag hittade jag denna fina lilla artikel i Expressen.
Vi har alla olika sätt att roa oss på.
Ett par anställda vid en pizzeria i North Carolina tyckte att det var kul att "leka" med maten på en nivå, värdig ett par fyraåringar i kiss och bajsåldern. Sedan lade de ut sitt påhitt på youtube.

Kanske var de så att de var trötta på sitt jobb - för föga förvånande fick de raskt sparken från sitt jobb. Vem vill äta snor? Nä, det räcker nog med den tillsats stinna skinkan och osten som pizzorna helt klart innehåller, förutom de snabba kolhydraterna i kombo med fettet. Pizza är ingen hälsokost varken med eller utan kroppssnusk på. Men ett som är klart är att ska man äta pizza trots detta, är det nog säkrast att göra den hemma ;-)

Andra bloggar om: , ,

6 kommentarer:

AnnA sa...

Kikar in, kan berätta att igår köpte jag chips på Maxi (Svenska Lantchips, lättsaltade utan tillsatser) och samtidigt stod det ett gäng som oxå köpte chips, de ville oxå ha lantchips och hittade en förpackning som utgav ett sken att inte innehålla några tillsatser, det var gräddfilssmak. Nyfiken som jag är så läste jag inntehållsförteckningen, blev trött redan efter 3 rader, tror där var 6 rader total, behövs det så mycket mer för att smaksätta chipsen med gräddfilssmak.....jag blev så trött när jag läste det att jag inte ens orka registrera det i min hjärna....
Trevlig dag

AnnA sa...

Glömde att skriva om din artikel, kan ärligt oxå säg att vår familj drar oss för att köpa hem mat eller äta ute...inte alltid är det gott, och är det gott funderar man numera istället, vilka tillsatser har de använt för att få det så gott? Nej mat från grunden är godast!!!Och hur mår man efter att dratt i sig en hel köpepizza, jag mår inte så bra iaf.... i vår Lokaltidning har de, den senast tiden haft en artikelserie om tillsatser och det är så roligt att det uppmärksammats, själv har jag pratat om det länge då jag får eksem av Färgämne, men folk har tittat lite snett på än och tyckt man varit lite konstigt men nu känns det mer erkännt... Om du har ett bibliotek nära dig så är det Norra Skåne, tidningen jag pratar om och idag mellan 10-11 skall de ha chatt www.nsk.se skall bli intressant vad det kommer för frågor.

Cattis sa...

AnnA: märkligt att de räknar så kallt med att man inte ska kolla i innehållsförteckningen... falsk marknadsföring helt klart.

Jag tror att många diffusa symptom kommer från de märkliga tillsatserna i maten.

Läser detta kl 11.02 så chatten har jag missat. Hoppas det var spännande!

AnnA sa...

http://www.svenskalantchips.se/SE/produkter/inhemska/dillgraslok_200g.html

Här hittade jag en länk, de ger ett sken att vara originalet, Men på vadå??? att ha i E621, eller att göra chips? Snacka om vilseledande. Jämför det med http://www.svenskalantchips.se/SE/produkter/inhemska/lattsaltaded_200g.html så är det mycket som behöver tillsättas för lite smak...

AnnA sa...

Märkte att länken funka inte ta http://www.svenskalantchips.se, glöm inte läsa längst till höger vad de skriver om sig.

Cattis sa...

AnnA: jag har mejlat dem en liten nyfiken fråga...
De lättsaltade må vara tillsatsfria, men sen börjar det osa äckliga tillsatser. Glutamat! blärk!

Tack för tipset!

Har du ingen blogg?

Trevlig helg önskar jag dig :-)

bakgrund