tisdag 7 april 2009

Ropen skalla - smör åt alla

Det är inte för inte som jag känner mig stolt över mitt ursprung i dag :-)
Häromdagen var det min far, Kapten Haddock som kände stoltheten svälla i sitt alltmer friska bröst. Invånarna i den stad som han varit trogen i nära sju decennier, nåja länsinnevånarna då, ger Ulf Bohman inte mindre än två svar på den fettiga artikel, som han masskickat land och rike runt. Och det är bara hittills, man vet ju inte om det kommer mera... KAK- regionen, där man läser tidningen Bärgslagsbladet, består ju av Köping, Arboga samt Kungsör. Nu väntar vi på att någon från Kungsör ska vakna.

Kjelle från Arboga har i alla fall fattat det. Klart naturligt fett inte är farligt, självklart är det inustrins "fejkfett" som är boven. Det som Livsmedelsverket framhärdar i att barn och vuxna ska äta.

Jag tycker att den där idén med margarintanten framstår som alltmer genialisk.


Andra bloggar om: , , , ,

6 kommentarer:

Synnøve. sa...

Du det där med smör åt alla är väl nått att tänka på till första maj.
Då får vi ta med våra banderoller och ge oss ut i tåg.
Det ska väl fungera....

Nu ska jag steka köttfärs i smör. Ska göra köttfärssås...
Klems Synne.

Cattis sa...

japp, smör är en rättighet ;-)

Åtminstonde borde det vara en rättighet att små barn inte ska matas med margarin.

RANA sa...

Fett bra skrivet,
hälsar förortsbruttan.

:-D

Anonym sa...

Hej! Är lite trött för tillfället...och såg i kylen att det fanns både smör,ost och ägg kvar, alltså har jag ätit något annat...*suck. Som man bäddar får man ligga! Kram från syster yster.

Garlica sa...

Visst bodde du i Nynäshamn???
Såg att ni har fått en riktig och exklusiv köttaffär... Gissa att jag är avis.

Cattis sa...

tack Rana:-)

mm syster rara vad månne middagen då vara? eller nåt "fniss"

garlica: japp, blir nog ett besök där endera dagen!

bakgrund