tisdag 28 april 2009

Draghjälp för oss som fallit ner i kolhydratsträsket

Jag har tappat lite fokus på kosten, eftersom jag tillåtit mig att fuska lite då och då.
Straffet låter inte vänta på sig. När jag trillat över gränsen för hur mycket skräp i form av kolhydrater och tillsatser som min kropp tål, kommer symtomen som ett brev på posten. Jag blir suuugen, irriterad och får hjärtklappning. Men jag vet att om jag bara skärper till mig kommer det att försvinna på några dagar.

Som tur är har Aftonbladet den goda smaken att påbörja en lchf- bantning denna veckan. Jag hänger på och får draghjälp. Jag vill gå ner i vikt, absolut, men det jag helst av allt vill är att få tillbaka de hälsovinster som gått förlorade på grund av mitt fusk.


Vi som vill kan följa Annika och Maria, tjejerna som antagit Aftonbladets utmaning att gå ner 8 kilo till midsommar.

Själv började jag morgonen med några smörade ostskivor, kaffe med grädde samt alldeles för mycket stress.
Jag väckte mina småflickor tidigt för att tvätta ur priodermen ur håret på dem. Både jag och de var trötta. Lilltjejen, sju och ett halvt, trilskades maximalt och gick tårögd till skolan. Själv sitter jag här med mitt dåliga samvete och försöker rättfärdiga mig själv med att en gräns ändå var tvungen att bli satt. Man får inte bråka hur mycket som helst bara för att man är trött...

intressant
andra bloggare som har åsikter om aftonbladets initiativ: kostdoktorn, dr. Annika, trollpackan, Moas träningsblogg, Annas lchf, träningsplupp, Patrik nordelind´s lchf blogg, fetsmart, Johnnys godbitar,
Andra bloggar om: , , , , , ,

9 kommentarer:

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej!

Tusen tack för den gulliga LYCKÖNSKNINGEN !
Det ska bli såååå roligt.

Det blir nr 6 men kan tänka mej flera...hihihihih

Kramizzz ♥
Nilla

Synnøve. sa...

En vanlig morgon hos familen med andra ord. Men alla kom iväg som de skulle. Det är skönt.
Här sitter man og är seg. Men det beror nog på åskvädret i natt.
Kramen Synne.

Garlica sa...

Morning!
Jo, draghjälp är bra..
SV: Jag har haft olika kaffegrejor varje morgon i ett par veckor.. :-D

Ingrid sa...

Jag borde banta jag med, men jag tillhör dom som trivs med mina kilon. Men man borde ju ändå...

~Livet i byn

Garlica sa...

Hihi.. inte så lätt!
Man är inne och läser både här och där, går ju inte att komma ihåg allt.. Te citaten jag har hittat är bara sååå mycket bättre.. :-)

hugan sa...

Hoppas du snart är på banan igen! Inte lätt att trilskas med barnen när blodsockret är på tok...!! Det ständigt dåliga samvetet....det ordnar sig nog ska du se!
Själv så har jag återigen föröskt komma igång den här veckan med GI, men det krävs såå mycket planering av matinköp...vilket inte alls är min starka sida....kämpa...kämpa..!
Ha det fint, kram

Cattis sa...

nilla:
härligt med den inställningen :-)

Synne: Jo, det kanske och så gårdagens äventyr förstås ;-)

Garlica: det behövs lite då och då...

Livet i byn: om du trivs och är frisk så måste du ju faktiskt inte. Vi tror att vi måste så mycket hela tiden..

garlica: jo, det fastnade :-)

Huga: jodå, det ordnade sig. som du säger, det brukar ju göra det. Det där med att planera matköpen är lite besvärligt i bland. Vill delegera, men då kommer det hem fel saker ju *haha
Tack för peppningen - peppar tillbaks.

kramen till er alla
CattisCin

Tingeltangel sa...

Det där var lite av grekiska för mig. Jag måste bestämt läsa artikeln i Aftonbladet. Är det så bra?

Cattis sa...

tingeltangel:
japp, det är det faktiskt :-)

bakgrund